Uutisarkisto 2012

4.12.2012 10.05

UrkusoiKiva! – konsertissa lapset ovat staroja

Lapset juhlistavat riemukkaasti Gottfried Silbermann- barokkiurkujen 1-vuotista taivalta tiistaina 4.12 kello 18 Pispalan kirkossa.

Harjun seurakunnan musiikinopetuksen oppilaista kahdeksan innokasta soittajaa pääsi mukaan UrkusoiKiva – projektiin, jossa nuoret pianistit saivat tutustua uuteen instrumenttiin yhdessä ja erikseen musisoiden. Kokenut urkujensoitonopettaja Eeva-Kaisa Todorov toimi opettajana ja teki myös uusia, raikkaita sovituksia opetusmateriaaliksi.

Konsertissa soivat adventin ja joulunajan tutut sävelmät, kuten Tiellä ken vaeltaa; Tuiki, tuiki tähtönen ja Nyt sytytämme kynttilän. Lapset ovat valmistaneet myös omia soolokappaleita ja duettoja uruilla. Nuoret urkurit pääsevät myös säestämään musiikinopetuksen muita instrumentalisteja ja Pispalassa soi ainakin kitara, sello ja nokkahuilu.

Harjun Lapsikuoro ilahduttaa väkeä jouluisilla lauluilla. Ja tietenkin lauletaan myös kaikki yhdessä. Tilaisuuteen on vapaa pääsy.