sinkut
Tampereen ev.lut. seurakuntien yksinelävien toiminnan uutiskirje elokuu 2019

Elokuinen tervehdys!

Tämä on Tampereen ev.lut. seurakuntien yksinelävien toiminnan uutiskirje, joka lähetetään uutiskirjeen tilaajille. Kirjeen voi lukea myös osoitteessa www.tampereensinkut.fi sivulla Liity postituslistalle. Jos et jatkossa halua näitä uutiskirjeitä, lähetä tästä ilmoitus osoitteeseen sari.peltonen@evl.fi.

Kesä on jo pitkällä. Yksinelävien kesätoiminta jatkuu vielä elokuun ajan. Kävelyretket Aleksanterin kirkolta jatkuvat viikoittain joka lauantai kello 14 - 16. Ilkossa kokoonnutaan yhteiseen illanviettoon saunalle ja nuotiolle joka toinen keskiviikko kello 18 – 21. Lauantaina 10.8.2019 klo 14-16 teemme Kesäretken Haiharaan. Viimeinen kesäkahvila yksineläville järjestetään ke 14.8. klo 12.30-14.30. Tervetuloa!

Syyskuussa jatkuu taas kausiluonteinen ryhmätoiminta, josta tarkempaa tietoa syyskuun uutiskirjeessä. Tiedotamme muistakin syksyn tulevista tapahtumista tarkemmin syyskuun uutiskirjeessä. Alustavana tietona seuraavat päivämäärät:

Parittomat K63 –ryhmä Seurakuntien talon Suurella Sydämellä klubilla klo 10-11.45 joka toinen viikko parittomien viikkojen tiistaisin 10.9. alkaen 17.12. asti (10.9., 24.9., 8.10., 22.10., 5.11., 19.11., 3.12. ja 17.12.)

Nuorten aikuisten (n. 20-35 –vuotiaille) sinkkutoiminta, la 14.9., 19.10., 16.11. ja 14.12. klo 15-18 Mummon kammarin tiloissa (Hämeenkatu 28, katutaso)

Sinkkuillat vaihtuvin teemoin työikäisille Aleksanterin kirkon kryptassa, ma 16.9., 14.10., 11.11. ja 16.12. klo 18-20

Nekalan oloillat Nekalan seurakuntatalolla, la 21.9., 5.10., 2.11., 30.11. ja 21.12. klo 17-21

Tarvitsemme toimintaan mukaan vapaaehtoisia vastuunkantajia. Jos olet kiinnostunut toimimaan vapaaehtoisena vastuunkantajana Tampereen ev.lut. seurakuntien yksinelävien toiminnassa, ole yhteydessä yksinelävien toiminnasta vastaaviin työntekijöihin, Sariin tai Hannaan, niin mietitään yhdessä sinulle sopiva tehtävä. Vapaaehtoisia kaivataan mm. Sinkkuiltojen valmisteluun, oloiltojen vastuunkantajiksi, blogikirjoittajiksi sekä lauantailenkeille tai luontoretkille oppaiksi ja/tai ohjaajiksi.

Tampereen ev.lut. seurakuntien toiminnasta löydät lisätietoa osoitteesta www.tampereenseurakunnat.fi.

Siunausta elokuuhun! Tervetuloa mukaan toimintaan!

Sari Peltonen, 050 381 7177, sari.peltonen@evl.fi ja Hanna Sulonen, 040 804 8122, hanna.sulonen@evl.fi, yksinelävien toiminnasta vastaavat työntekijät

Lauantain kävelyretket jatkuvat läpi vuoden

Kiinnostaako pikku kävelyretki lauantain iloksi? Aleksanterin kirkon pääoven tuntumassa kokoontuminen ja lähtö porukalla yhdessä sovittavaan paikkaan. Kävelypäivät ovat 3.8., 10.8., 17.8., 24.8. ja 31.8.19.

Lauantaina 24.8. lenkki suuntautuu etukäteen suunnitellusti Pispalan uittotunnelille vapaaehtoisen ohjaajan vetämänä. Kokoontuminen ja lenkille lähtö on tuolloinkin Aleksanterin kirkon pääoven tuntumasta klo 14.

Haluaisitko lähteä lauantain iloksi kävelyretkelle Pyynikin näkötornin munkkikahvilaan, Pispalan harjulle, Näsijärven, Pyhäjärven tai Ratinanrantaan, kaupungille, mielenkiintoiseen näyttelyyn tai museoon tai ihan jonnekin muualle? Sovitaan kävelyreitti paikalle tulleiden kanssa. Retkellä ei ole mukana erikseen ohjaajaa.

Lähde kuulostelemaan, löytyykö saman henkistä kävelyseuraa. Jos koolla on enemmän väkeä, toki porukka voi hieman jakaantuakin kiinnostusten kohteiden mukaan. Moni Tampereelle hiljattain muuttanut etsii seuraa arkiseen elämään ja kuulee mielellään Tampereen kiinnostavista paikoista. Joskus on hauskempaa seikkailla porukalla. Iloista kävelyretkeä jokaiselle!

Ajankohta: joka lauantai klo 14 -16
Paikka: Aleksanterin kirkko

Yksin elävien saunaillat Ilkossa joka toinen keskiviikko klo 18-21 vielä elokuun ajan

Kokoontumiset elokuussa 14.8. ja 28.8.2019. Saunomista, uimista, nuotiohetkiä, eväshetki, nyyttärit yhdessäoloa!

Kokoontuminen Ilkon Lampisaunalla. Naisten ja miesten saunavuorojärjestys kello 18-19 ja 19-20 sovitaan porukan kesken. Nuotiolla on mahdollisuus jatkaa iltaa kello 21 asti. Kahvit seurakunnan puolesta, muuten omat ja/tai nyyttärieväät.  Paikat laitetaan lopuksi siistiin kuntoon porukalla! (Elokuun illoissa mukana myös diakonit Sari ja/tai Hanna.)

Lähelle Ilkkoa pääsee kaupungista busseilla 40 ja 1.
Jos tulet kaupungista bussilla 40, jää pois Ilkonmäen pysäkillä, (kävelymatkaa 400 metriä).

Bussin 1 päätepysäkki on Kangasalan Prismalla. Sieltä on kävelymatkaa 1,1 km.

Paikka: Ilkon kurssikeskus

Kesäretki Haiharaan la 10.8.2019 klo 14-16

Kokoontuminen kello 14 Haiharan Kartanon (Haiharank. 30) pääoven edessä.

Tutustumme alueen kävelyreitteihin ja nautimme omakustanteisesti Haiharan Kahvikamarin tarjonnasta. Alueella on mahdollisuus tutustua myös maksuttomaan taidenäyttelyyn. Bussilinja 10 kulkee Haiharankadulle. Mukana diakoni Hanna.

Kesäkahvila yksineläville ke 14.8. klo 12.30-14.30.

Kokoontuminen Seurakuntien talon (Näsilinnankatu 26) Suurella Sydämellä -klubilla katutasossa

Kahvila on tarkoitettu kaikille yksineläville. Kahvilasta voi halutessaan lähteä porukalla vaikka jatkamaan iltapäivää jonnekin kiinnostavaan paikkaan. Paikalla kahvilan ohjaaja. Tervetuloa!

Torstaina 15.8. klo 15–18 vietämme seurakuntien vapaaehtoisten yhteistä piknikiä Arboretumissa.

Tilaisuus on avoin kaikille vapaaehtoistyössä toimiville ja siitä kiinnostuneille!

YHDESSÄOLOA, UUSIA KOHTAAMISIA, STAND UP -ESITYS.

Tarjolla on pientä naposteltavaa ja juomista. Voit halutessasi tuoda tarjottavia yhteiseen pöytään. Jos haluat tarkempaa infoa piknikistä, ilmoittaudu etukäteen: reija.jarkkola@evl.fi. Tapahtuma löytyy myös Facebook –tapahtumana.

elokuu 2017 Torpan rannalta_Pro
Elokuun hetki.