sinkut
Tampereen ev.lut. seurakuntien yksin elävien toiminnan uutiskirje heinäkuu 2019

Heinäkuinen tervehdys!

Tämä on Tampereen ev.lut. seurakuntien yksinelävien toiminnan uutiskirje, joka lähetetään uutiskirjeen tilaajille. Kirjeen voi lukea myös osoitteessa www.tampereensinkut.fi sivulla Liity postituslistalle. Jos et jatkossa halua näitä uutiskirjeitä, lähetä tästä ilmoitus osoitteeseen sari.peltonen@evl.fi.

Kesä on jo pitkällä. Yksin elävien toiminnassa on ehtinyt olla jo monenlaista tapahtumaa. Heinäkuussakin toiminta jatkuu vilkkaana. Kävelyretket Aleksanterin kirkolta jatkuvat viikoittain joka lauantai kello 14 - 16. Tänä kesänä on tullut mukaan taas uusiakin kävelijöitä. Ilkossa kokoonnutaan yhteiseen illanviettoon saunalle ja nuotiolle joka toinen keskiviikko kello 18 - 21. Kannattaa tulla rohkeasti mukaan toimintaan. Tervetuloa!
Tampereen ev.lut. seurakuntien toiminnasta löydät lisätietoa osoitteesta www.tampereenseurakunnat.fi. Tarjolla on paljon kaikkea mielenkiintoista kesäohjelmaa.

Siunattua kesää!

Sari Peltonen ja Hanna Sulonen, yksin elävien toiminnasta vastaavat työntekijät

Lauantain kävelyretket jatkuvat läpi kesän

Kiinnostaako pikku kävelyretki lauantain iloksi? Aleksanterin kirkon pääoven tuntumassa kokoontuminen ja lähtö porukalla yhdessä sovittavaan paikkaan. Kävelypäivät ovat 6.7., 13.7., 20.7. ja 27.7.

Haluaisitko lähteä lauantain iloksi kävelyretkelle Pyynikin näkötornin munkkikahvilaan, Pispalan harjulle, Näsijärven, Pyhäjärven tai Ratinanrantaan, kaupungille, mielenkiintoiseen näyttelyyn tai museoon tai ihan jonnekin muualle? Sovitaan kävelyreitti paikalle tulleiden kanssa. Retkellä ei ole mukana erikseen ohjaajaa.

Lähde kuulostelemaan, löytyykö saman henkistä kävelyseuraa. Jos koolla on enemmän väkeä, toki porukka voi hieman jakaantuakin kiinnostusten kohteiden mukaan. Moni Tampereelle hiljattain muuttanut etsii seuraa arkiseen elämään ja kuulee mielellään Tampereen kiinnostavista paikoista. Joskus on hauskempaa seikkailla porukalla. Iloista kävelyretkeä jokaiselle!

Ajankohta: joka lauantai klo 14 -16
Paikka: Aleksanterin kirkko

Yksin elävien saunaillat Ilkossa joka toinen keskiviikko klo 18-21

Kokoontumiset heinäkuussa 3.7., 17.7. ja 31.7.2019 ja elokuussa 14.8. ja 28.8.2019. Saunomista, uimista, nuotiohetkiä, eväshetki, nyyttärit yhdessäoloa!

Kokoontuminen Ilkon Lampisaunalla. Naisten ja miesten saunavuorojärjestys kello 18-19 ja 19-20 sovitaan porukan kesken. Nuotiolla on mahdollisuus jatkaa iltaa kello 21 asti. Kahvit seurakunnan puolesta, muuten omat ja/tai nyyttärieväät. Heinäkuun illoissa mukana vapaaehtoiset ohjaajat. Paikat laitetaan lopuksi siistiin kuntoon porukalla!

Lähelle Ilkkoa pääsee kaupungista busseilla 40 ja 1.
Jos tulet kaupungista bussilla 40, jää pois Ilkonmäen pysäkillä, (kävelymatkaa 400 metriä).

Bussin 1 päätepysäkki on Kangasalan Prismalla. Sieltä on kävelymatkaa 1,1 km.

Paikka: Ilkon kurssikeskus

Kesäkahvila yksineläville ke 31.7. ja ke 14.8. klo 12.30-14.30.

Kokoontuminen Seurakuntien talon (Näsilinnankatu 26) Suurella Sydämellä -klubilla katutasossa

Kahvila on tarkoitettu kaikille yksineläville. Kahvilasta voi halutessaan lähteä porukalla vaikka jatkamaan iltaa jonnekin kiinnostavaan paikkaan. Paikalla kahvilan ohjaaja. Tervetuloa!

Yksin asuvien kesän saunaillat ovat Ilkon kurssikeskuksen lampisaunalla, mikä löytyy talon pihapiiristä, päärakennuksen oikealta puolelta läheltä lampea.
Hiljainen polku kävely_Pro
Lauantain kävelyretket jatkuvat kesälläkin joka viikko. Lähtö Aleksanterin kirkon pääoven tuntumasta kello 14. Kävelyretken suunnan ja reitin päättävät kunkin kerran kävelijät yhdessä.