sinkut
Tampereen ev.lut. seurakuntien yksinelävien toiminnan uutiskirje joulukuu 2019

Hyvää alkanutta adventin aikaa!

Tämä on Tampereen ev.lut. seurakuntien yksinelävien toiminnan uutiskirje, joka lähetetään uutiskirjeen tilaajille. Kirjeen voi lukea myös osoitteessa www.tampereensinkut.fi sivulla Liity postituslistalle. Jos et jatkossa halua näitä uutiskirjeitä, lähetä tästä ilmoitus osoitteeseen sari.peltonen@evl.fi.

Pimeänä vuodenaikana valoa elämään voivat tuoda esimerkiksi kohtaamiset toisten ihmisten kanssa ja erilaiset adventin ajan tapahtumat. Tampereen seurakuntien yksinelävien toiminnassa tapahtuu monia asioita joulukuussa. Kannattaa tutkailla myös Tampereen seurakuntien kotisivuilta (tampereenseurakunnat.fi) Joulunaika Tampereella -osiosta erilaisia adventin ajan tapahtumia.

Jouluaaton tapahtumana on Kirkkopuiston joulu, joka alkaa joulurauhan julistuksella Aleksanterin kirkon portailta jouluaattona kello 12. Viime vuonna liki 3000 tamperelaista juhlisti jouluaattoa yhdessä Kirkkopuiston joulussa. Tänä vuonna tapahtuma laajenee entisestään sillä nyt mukana järjestelyissä ovat Tampereen seurakuntien lisäksi myös Suomen Punaisen Ristin Tampereen osasto, Tampereen Kaupunkilähetys, Mummon Kammari ja Nauha ry

Tässä kirjeessä on muistutuksena tietoa joulukuun tapahtumistamme. Kaikki tiedot löytyvät tutusti myös osoitteessa: www.tampereensinkut.fi

Hyvää Joulun odotusta!

Tervehtien diakonit Sari Peltonen ja Hanna Sulonen

Sinkkujen kävelyretki

Kokoontuminen joka lauantai klo 14 Aleksanterin kirkon pääoven tuntumassa. Siitä lähtö porukalla yhdessä sovittavaan paikkaan. Kävelyretkillä ei ole mukana ohjaajaa, vaan paikalle saapuneet päättävät yhdessä päivän kävelykohteen kiinnostusten mukaan.

Nuorten sinkkujen kohtaamispaikka noin 20 - 35 -vuotiaille la 14.12.2019 klo 15.00-18.00 Mummon Kammarissa (Hämeenkatu 28)

Luvassa lautapelien pelaamista, juttuseuraa ja ehkä uusia ystäviäkin.

Tarjolla on kahvia ja mahdollisuus tutustua toisiin yksin eläviin nuoriin aikuisiin rennossa ilmapiirissä.  Kokoontuminen on nuorille aikuisille avoin, ei ennakkoilmoittautumisia. Paikalla ohjaajat sinkkutoiminnasta.

Yksinelävien joulujuhla Aleksanterin kirkon kryptassa ma 16.12.2019 klo 18.00-20.00

Joululauluja, jouluista ohjelmaa, torttukahvit, ota mukaan korkeintaan 5 euron arvoinen pikkupaketti!

Joulujuhla kaiken ikäisille yksin eläville aikuisille Aleksanterin kirkon kryptassa. Senioriteatteri Täpinät esittää: Digimaailman palveluketjut ja seniorit

Mukana ohjaajat

Parittomat K-63 ti 17.12. klo 10-11.45 Suurella Sydämellä -klubilla

Vertaistapaaminen yli 63-vuotiaille yksin asuville. Suurella Sydämellä -klubilla, Näsilinnankatu 26  parittomien viikkojen tiistaisin kello 10-11.45.

ti 17.12. klo 10-11.45: Joulun merkeissä ja uuden kynnyksellä

Yksinelävien saunailta Nekalassa la 21.12.2019 klo 17.00-21.00

Riisipuuroa ja rusinasoppaa

Juttuseuraa, sisäpelejä, saunomista ja nyyttärit.

Illan aikana tapaat muita yksin eläviä, jotka Sinun tavoin kaipaavat juttuseuraa myös viikonloppuisin. Voit myös pelata biljardia, pingistä, liitokiekkoa ja muita pelejä. Sauna lämmitetään miehille ja naisille, ota oma pyyhe ja pesuaineet mukaan! Nyyttärit. Mukana ohjaaja.

Paikka: Nekalan seurakuntatalo Kuoppamäentie 23

Sisäänkäynti alakertaan nuorisotyön tiloihin Kuismantien puolelta.

KIRKKOPUISTON JOULU tiistaina 24.12.2019

Pyynikin kirkkopuisto, Aleksanterin kirkko klo 12

Joulurauhan julistus Aleksanterin kirkon pääportailla

SPR:n Aattokahvila Aleksanterin koululla klo 12-18

Glögitarjoilua kirkkopuistossa klo 12-14

klo 12.15

Joulurauhaa! – hartaus kirkossa: Olli Hallikainen, Riikka Viljakainen

Joulupuuroa kirkkopuistossa klo 12.15-14

Jouluruokaa kryptassa klo 12.15-15

klo 15

Kirkkopuiston Kauneimmat – yhteislaulutilaisuus

Laulattajina Hauli Bros -yhtyeen Juri Lindeman ja Kalle Alatalo. Tilaisuuden juontaa radio Sun’sta tuttu Linda Huhtinen.

klo 17

Piispan joulukirkko