Tampereen sinkut

Juhannus 2020

Valon juhlaa

Valo, sen vuoden kierrossa toistuva määrän vaihtelu, on itselleni rakkaimpia ilmiöitä, joita koemme kotimaassamme.  Yötön yö, laskematon aurinko ja kaikkialle tulviva kirkkaus on vahvasti tämän juhannuksen todellisuutta. Juhannuksen monet perinteet liittyvät pitkältä menneisyydestä tähän vuoden kierron rytmiin. Juhannuksessa on kerrostumia muinaisuskosta, siihen liittyneistä valmisteluista ja vieton tavoista kuin myös juhannustaioista.  Kristillinen kerrostuma kytkee juhannuksen Kristus –juhliin linkittämällä Johannes Kastajan syntymäjuhlan puoli vuotta ennen Jeesuksen syntymäjuhlaan. Valon juhlaa juhannus on tästäkin ulottuvuudesta, sillä Johannes Kastajasta tuli sanoman tuoja, joka kertoi maailman valosta, Jumalan Karitsasta, joka pois ottaa pimeyden. No, Raamatussa siinä kohtaa todetaan “pois ottaa maailman synnin”.  Yhtä kaikki, ytimessä on rohkaiseva kutsu seurata valoa pois pimeyden ja synnin poluilta.

Kesän tapahtumia

Kesässä on kaksi jo sovittua tapaamista:

Su 28.6. Viikinsaareen, Viikinsaareeeen!
Kokoonnumme Laukon torille Hopealinjan lähtölaiturille viimeistään kello 11.45. Sinkkutyö tarjoaa laivaliput sinne ja takaisin, saaressa omaehtoinen ohjelma ja mahdollisuus saunoa yleissaunassa. Varaa omat eväät tai rahaa ostaa saaren ravitsemispalveluista syötävää. Laita viestiä teemu.i.salminen@evl.fi tai facebookin Tampereen sinkut -ryhmässä, niin tiedän varautua lippujen kanssa. Joiltakin on jo tullut mukaantulotieto.

La 1.8. Laavukahvit Kintulammilla
Yhteislähtö Frenckelin aukiolta kello 12.00.  Suunnataan Kintulammille Kortejärven tilalle, jonne jätämme autot parkkiin. Siitä kuljemme joko pidemmän tai lyhyemmän lenkin kautta Kaukaloisten kallion laavulle, jossa evästely ja kahvihetki. Omat eväät mukaan! Paluu noin 16.30. Mennään pääosin kimppakyydein. Voidakseni arvioida lisäkuljetustarvetta, laitapa viestiä teemu.i.salminen@evl.fi mukaan tulostasi ja kyytitarpeestasi.

Mentäiskö yhdessä?

Kesäpiknikillä tuli ajatus siitä, että kesässä voisi olla enemmänkin vapaamuotoisia kokoontumisia. Kiinnostusta oli lähteä lenkille, käväistä kahvilassa, kokoontua taidenäyttelyyn tai lähteä tutustumaan vaikkapa Iittalan lasikeskukseen. Ajatus oli sellainen, että voisi tehdä yllättäen asioita yhdessä. Joten tuumasta toimeen!

Laita menovinkkisi tiedoksi joko Teemulle (teemu.i.salminen@evl.fi) tai suoraan facebookin sivustolle. Kerro, minne oltaisiin menossa, mistä lähtö ja million sekä muu tarpeellinen tieto.
Mukaan lähtevät ne, joita kiinnostaa. Tapaamiset ovat omaehtoisia ja -kustanteisia. Oleellista on, että mukaansa saa kiva seuraa!

Laitan tähän heti yhden:

To 2.7.  kello 18 CaféKATTO, uusi kahvila Finlayson 200 vuotta -juhlan innoittamana. Kattokahvila ja terassi Finlaysonin alueella. Nähdään iltakahvien merkeissä! Osoite: TR 54, Media 54, Satakunnankatu 18 A, 5. krs.

VINKKI

Katsopa linkin takaa Pyhiinvaellus Tampereen kesän tarjonta! Huikeita kokemuksia lähiluonnossa ja kadun kulmissa. https://www.pyhiinvaellustampere.fi/sivustot/pyhiinvaellustampere/ajankohtaista/pyhiinvaelluksen_kesa_2020.51618.news

Huikean ihanaa keskikesän juhlaa!

Teemu -pappi

Sait tämän sähköisen kirjeen, koska ole tliittynyt Tampereen sinkkujen postituslistalle. Vinkkaa listalle liittymisestä hänelle, joka miettii, mitä yksineläjälle olisi tarjolla Tampereella.
Halutessasi poistaa itsesi listalta, laitahan viestiä teemu.i.salminen@evl.fi.

Tampereen ev.lut. seurakunnat
Näsilinnankatu 26