Lokukuun 2020 uutiskirje

Lokoisaa lokakuuta

Istun täällä Mummon kammarilla. Käynnissä on ensimmäin Härdelli. Härdelli on sinkkujen ideoima ja yhdessä suunnittelema sekä toteuttama tapaamistila perjantain illassa. Itselleni tuotti isosti iloa se, että ideaa lähti kehittämään kolmetoista tekijää ja heistä löytyi myös ensimmäisten kahviloiden vastaavat. Härdellissä ollaan leppoisasti yhdessä, valmistellaan tarjottavia porukalla, jutellaan, pelaillaan, kuunnellaan musiikkia ja tutustutaan toisiimme. Härdelli on kiva tapa vaihtaa viikosta vapaalle ja vaikka sopia yhteistä tekemistä viikonvaihteeseen.

Yksineläjien kohtaamisia

Lokakuussa tapahtuu yhtä jos toista. Tiedot löytyvät parhaiten Tampereen seurakuntien tapahtumatiedoista, tampereensinkut.fi -sivustolta ja Facebookin Tampereen sinkut -ryhmästä.
Tässä muutama poiminta.

Nekalan oloilta lauantaina 17.10 kello 16 alkaen

Reilun kaupan viikon sinkkukahvilatapaamiset
Reilun kaupan viikolla 43 tapaamme iltapäiväkahvin tai iltakahvittelun merkeissä eri kahviloissa.
Samalla arvioimme kahviloiden reiluutta eli onko kahvilassa tarjolla Reilun kaupan tuotteitta, kahvia, teetä, hunajaa tai jotain muuta. Reilun kaupan tuotteet on valinta ympäristön ja myönteisen ilmastomuutoksen puolesta. Tehdään elämästä reilumpaa vaikka kuppi kerrallaan!
Kahvilatapaamiset päivitän Tampereen seurakuntien tapahtumalistaukseen pari päivää ennen tapaamista niin "tarkastusiskut" ovat reiluja eri kahviloille.

Sinkkuilta 19.10. kello 18 alkaen Aleksanterin kirkon kryptassa
Sinkkuilta tehty juuri sinulle! Illassa on mahdollisuus tavata muita yksineläjiä. Syksyn Sinkkuillat suunnitellaan yksineläjien toiminnassa mukana olevien kanssa yhdessä ja tätä Sinkkuiltaa kokoonnumme suunnittelemaan maanantaina 12.10. kello 17.30 Seurakuntien talolle Näsilinnankatu 26.

Yksineläjien tutustumisruletti keskiviikkona 28.10. kello 17 alkaen
Pikadeittien parannettu painos. Versio, jossa voi rauhassa tutustua isommassa joukossa muihin mukana olijoihin. Voisiko tällä kertaa löytyä mukavaa seuraa lenkille, kahvilaan, teatteriin, leffaan tai ihan oikeille treffeille. Tutustumista rennossa menossa tositarkoituksella kaveriksi, seuraksi tai ihan kumppaniksi.

Härdelli - yksineläjien perjantaikahvilat 18.30 alkaen joka perjantai

Tuleeko mieleesi jotain mukavaa yhdessä tekemistä? Ehdota rohkeasti! Laita sähköpostia teemu.i.salminen@evl.fi ja samaan viestiin voit laittaa myös tiedoksi halusi tulla mukaan Härdelli kahvilan vastuuporukkaan.

Mukavaa lokakuu!
Laitan hengellisen virikekirjeen tulemaan toisessa postituksessa.

Teemu -pappi

Tampereen ev.lut. seurakunnat