sinkut
Tampereen ev.lut. seurakuntien yksinelävien toiminnan uutiskirje marraskuu 2019

Marraskuinen tervehdys!

Tämä on Tampereen ev.lut. seurakuntien yksinelävien toiminnan uutiskirje, joka lähetetään uutiskirjeen tilaajille. Kirjeen voi lukea myös osoitteessa www.tampereensinkut.fi sivulla Liity postituslistalle. Jos et jatkossa halua näitä uutiskirjeitä, lähetä tästä ilmoitus osoitteeseen sari.peltonen@evl.fi.

Tässä uutiskirjeessä on tietoa yksinelävien toiminnan marraskuusta 2019. Tulossa on monenlaista mielenkiintoista ja mukavaa toimintaa, kuten pikadeitit la 23.11.19.

Sinkkujen kävelyretki

Kokoontuminen joka lauantai klo 14 Aleksanterin kirkon pääoven tuntumassa. Siitä lähtö porukalla yhdessä sovittavaan paikkaan. Kävelyretkillä ei ole mukana ohjaajaa, vaan paikalle saapuneet päättävät yhdessä päivän kävelykohteen kiinnostusten mukaan.

Sinkkuilta ma 11.11. klo 18-20

Hyvän mielen ilta. Hyvinvointiharjoitteita. Tietovisa.

Vertaistapaaminen yksin eläville työikäisille aikuisille Aleksanterin kirkon kryptassa. Sinkkuillat tarjoavat mahdollisuuden tavata muita yksin eläviä. Illoissa on aina jokin aihe tai teema ja joskus illoissa on mukana vierailijoita.

Voit tulla mukaan silloin kun haluat ja olet tervetullut valmistelemaan yhdessä toimintaa. Olet myös tervetullut tulemaan jo etukäteen kattamaan kahvipöytää ja järjestelemään tilaa sopivaan kuntoon.

Kokoontumisissa on käynyt noin 20 - 40 yksinasuvaa, jotka ovat eri-ikäisiä aikuisia. Kahvia/teetä tarjolla.

Nekalan saunaillat

Iltojen aikana tapaat muita yksin eläviä, jotka sinun tavoin kaipaavat juttuseuraa myös viikonloppuisin.

Seuraava kokoontuminen lauantaina 30.11. klo 17-21 Nekalan seurakuntatalon alakerrassa nuorisotyön tiloissa, Kuoppamäentie 23, sisäänkäynti Kuismantien puolelta keittiön ovesta. Illan aikana keskustelemme ja sovimme Nekalan saunailtojen yhteisistä toimintatavoista. Illassa mukana yksinelävien toiminnan ohjaajat.

Voit myös pelata biljardia, liitokiekkoa, pingistä ja muita pelejä. Nyyttikestit. Saunomismahdollisuus, oma pyyhe ja pesuaineet mukaan!

Keskustorilta paikalle pääset bussilla numero 10, pysäkki on talon edessä.

Parittomat K-63

5.11. Kuluttamisen teologia

19.11. Omat vahvuudet

Sinä yli 63-vuotias! Kyllästyttääkö yksin oleminen? Haluaisitko tutustua uusiin ikäisiisi ihmisiin? Etsitkö juttuseuraa tai kaveria ulkoiluun, teatteriin, elokuviin tai muuhun yhdessä tekemiseen? Haluatko vaihtaa ajatuksia yksin elämisen haasteista? Tämä voi olla mahdollisuutesi!

Yli 63-vuotiaat parittomat kokoontuvat Seurakuntien talolla Suurella sydämellä -klubilla osoitteessa: Näsilinnankatu 26, katutaso parittomina tiistaina klo 10-11.45 ajalla 10.9.- 17.12.2019.

Nuorten sinkkujen kohtaamispaikka noin 20 - 35 –vuotiaille la 16.11.19 klo 15-18 Mummon Kammari, Hämeenkatu 28

Luvassa lautapelien pelaamista, juttuseuraa ja ehkä uusia ystäviäkin.

Tarjolla on kahvia ja mahdollisuus tutustua toisiin yksin eläviin nuoriin aikuisiin rennossa ilmapiirissä.  Kokoontuminen on nuorille aikuisille avoin, ei ennakkoilmoittautumisia. Paikalla ohjaaja/ ohjaajat sinkkutoiminnasta.

Lisätietoja: Yhteiskunnallisen työn diakoni Sari Peltonen, p. 050 381 7177, sari.peltonen@evl.fi tai diakoni Hanna Sulonen hanna.sulonen@evl.fi p. 040 804 8122

Pikadeitit Aleksanterin kirkon kryptassa la 23.11.2019

Sydänystävää vailla? Seurakuntien järjestämä pikadeitti on helppo ja turvallinen tapa tutustua uusiin ihmisiin.

Pikadeitti on rento tapa tutustua toisiin sydänystävää kaipaaviin. Pikadeiteillä pääset keskustelemaan muutaman minuutin ajan jokaisen miehen/ naisen kanssa. Lopuksi päätät itse, keitä haluat tavata vielä uudemman kerran ja voit antaa hänelle/ heille yhteystietosi.  Osallistumismaksu 5 euroa sisältää pientä tarjoilua. Kokoontuminen Aleksanterin kirkon kryptassa.

Päivän aikana kokoontuu neljä eri deittiryhmää, joiden aikataulut ovat seuraavat:

• klo 12 – 13.30  kokoontuvat yli 60-vuotiaat
  • klo 14 – 15.30  kokoontuvat 45 – 59 -vuotiaat
  • klo 16 – 17.30  kokoontuvat 35 – 44 -vuotiaat
  • klo 18 – 19,30  kokoontuvat 20 – 34 –vuotiaat
  • Osallistumismaksu 5 € maksetaan tapahtumassa sisälle tullessa.
  • Ilmoittaudu osoitteessa www.tampereensinkut.fi  viimeistään 21.11.
  • Klikkaa sivustolta otsikko Toimintaa/Pikadeitit/Ilmoittautuminen
  • Tiedustelut: pikadeitit@evl.fi p. 050 381 7177

Tampereen ev.lut. seurakuntien toiminnasta löydät lisätietoa osoitteesta www.tampereenseurakunnat.fi.

Siunausta marraskuuhun!

Sari Peltonen, 050 381 7177, sari.peltonen@evl.fi ja Hanna Sulonen, 040 804 8122, hanna.sulonen@evl.fi, yksinelävien toiminnasta vastaavat työntekijät

Kädet on ristitty rukoukseen.
Kuvassa on kahden ihmisen rukoilevat kädet.

Tampereen ev.lut. seurakunnat
Näsilinnankatu 26