Tampereen ev.lut. seurakuntien sinkkutyön uutiskirje
sinkut

Hyvä Tampereen seurakuntien sinkkutyön uutiskirjeen tilaaja!

Tässä viestissä on infoa kesän 2022 tapahtumista sekä Kotiliesi-lehdestä tullut haastattelupyyntö.
Kaikki tiedot löytyvät myös osoitteesta www.tampereensinkut.fi
Seuraathan seurakuntien tapahtumia myös sivustolta www.tampereenseurakunnat.fi

Rentouttavaa kesän jatkoa kaikille!
Sari Peltonen, yhteiskunnallisen työn diakoni

Kammarin sinkkuilta
Tapaamiset ovat Mummon Kammarissa osoitteessa Hämeenkatu 28.
Kokoonnutaan  yhteiseen pöytään joka toinen perjantai-ilta klo 18-20.30
Kokoontumiset kesällä 2022 seuraavina iltoina:
22.7.
5.8.
19.8.
Tule rohkeasti mukaan vaihtamaan kuulumisia/ajatuksia sekä tutustumaan sinkkutoimintaan mukavassa porukassa. Tarjolla iltapalaa ja virkistävää juotavaa. Vapaaehtoiset ohjaajat paikalla.

Sinkkujen kävelyretki joka lauantai kello 14-16
Kävelylle lähdetään joka lauantai klo 14 Aleksanterin kirkon alapuolella olevalta suihkulähteeltä. Kävelyretkillä ei ole mukana etukäteen sovittua ohjaajaa, vaan paikalle saapuneet päättävät yhdessä päivän kävelykohteen kiinnostusten mukaan. Lähde mukaan kuulostelemaan, löytyykö samanhenkistä kävelyseuraa.

Saunaillat Luhtaanrannassa klo 17-21, Luhtaanrannantie 62, Niihama, Tampere

keskiviikkona 10.8. ja keskiviikkona 24.8.
Saunomista, uimista, nuotiohetkiä, yhdessäoloa!  Saunavuorot naisten ja miesten kesken sovitaan paikan päällä.
Ota omat eväät mukaan, myös juomavettä omaan käyttöösi. Sauna ja nuotio lämmitetään porukalla.
Sauna on puulämmitteinen ja yksinkertainen. Se sijaitsee aivan mahtavalla paikalla Näsijärven rannalla ja uimarantakin on mainio.  Kaikki luonnollisesti osallistuvat jälkien siivoukseen jne. Juomavesi pitää tuoda mukana. Alueella on myös puucee ja lentopallokenttä.
Ilmoittautumista kesäpäiviin ei tarvita ja kustannuksia aiheutuu vain matkoista ja eväistä. Luhtaanrannassa ei käytetä alkoholia!
Vapaaehtoinen vastuuhenkilö avaa ovet ja jakaa tehtävät (saunanlämmitys, nuotion sytytys, puiden kanto jne.). Tehdään porukalla illoista kivoja ja virkistäviä yhdessäolon hetkiä!

Viesti ja haastattelupyyntö Kotilieden toimittajalta
Hei sinä sinkkutoiminnassa mukana oleva tamperelainen

Olen Lehtovaaran Riikka, Kotilieden toimittaja. Lähestyn sinua/teitä, koska olen tekemässä juttua lukijoillemme, jotka kaipaavat vierelleen kumppania, mutta eivät ole vielä ylittäneet kynnystä, alkaneet tehdä asialle mitään konkreettista.

Etsin joukostanne haastateltavaa, jonkä ikä alkaisi vähintään nelosella, mielellään vitosella.

Haluaisin kuulla, millaisia ajatuksia kumppanin etsiminen on synnyttänyt, mikä on matkan varrella yllättänyt joko positiivisesti tai negatiivisesti.

Toivoisin, että olisit yrittänyt etsiä parisuhdetta muualtakin kuin seurakunnan kautta, jotta pystyisit kertomaan, miksi olet päätynyt juuri seurakunnan sinkkutoimintaan.

Minua kiinnostaa se, miten parin etsiminen vaikuttaa itsetuntoon, miten käsittelet mielessäsi mahdolliset pettymykset ja torjutuksi tulemisen.

Kenties olet löytänyt kumppanin pitkän etsimisen jälkeen, sekin kiinnostaa. Mistä sen oikean tunnistaa?

Teen juttua, jossa kaikki haastateltavat kertovat elämästään ja ajatuksistaan omalla nimellään ja kuvallaan.

Jos tunnet rinnassasi sellaisen kipinän, että sinulla olisi ajatuksia ja kokemuksia, jotka kiinnostavat isompaakin joukkoa, niin laita minulle viesti osoitteeseen riikka.lehtovaara@otava.fi

Kerro tilanteestasi hiukan vaikka ranskalaisilla viivoilla. Kokemukseni mukaan sähköposti täyttyy lukuisista viesteistä, ja koska etsin juttuun keskenään hiukan erilaisia ihmisiä, saisin jo viestistä käsityksen siitä, kenelle ryhdyn soittelemaan.

Kiitos jo etukäteen ja kaikille mukavaa kesän jatkoa!

Riikka LehtovaaratoimittajaOtavamedia OyKotiliesi, Kotiliesi Käsityö, Deko, Maallariikka.lehtovaara@otava.fi

Luhtaanrannan sauna odottaa yksineläjiä 10.8. ja 24.8.
Ikkunassa on värikkäät teippaukset, jossa erottuu esim. Tampereen tuomiokirkko ja ratiovaunu. Ovi on kokonaan teipattu ja siinä lukee MUMMON KAMMARI.
Tällaisen oven takaa löytyy sinkkujen tapaaminen joka toinen perjantai, seuraavan kerran 15.7.