Tampereen seurakuntien sinkkutyön uutiskirje syksy 2022
sinkut

LoveAid Tampere Tampere-päivänä 1.10.2022

Klo 18–19.30 Tuomiokirkko

Tunteellinen ilta Tuomiokirkossa. Musiikillisessa LoveAid-tapahtumassa kuullaan sekä haastatteluina että lyhyinä videoina tamperelaisia tositarinoita siitä, miten vaikeuksista voi selvitä. Tapahtuma tuo esiin kirkon auttamistyötä eli diakoniaa, joka tukee ihmisiä vaikeissa elämäntilanteissa. Musiikkia tilaisuudessa esittää Mikko Alatalo ja Kalle Alatalo Band.
Mukana tilaisuudessa on vahvasti myös yksin elävien ääntä, kannattaa todellakin tulla paikalle!
Tilaisuuteen on vapaa pääsy. LoveAid Tampere - Tampereen päivä

Härdelli - Kammarin sinkkuilta

Tapaamiset ovat Mummon Kammarissa osoitteessa Hämeenkatu 28.
Kokoonnutaan  yhteiseen pöytään joka toinen perjantai-ilta vielä loka- ja marraskuussa.
💕
Kokoontumiset syyskaudella 2022 seuraavina iltoina:

30.9. kello 18.00 - 20.30

Seuraavina iltoina kello 17.00 - 20.00
14.10., 28.10., 11.11., 25.11. ja ehkä vielä myös 23.12.

💕
Tule rohkeasti mukaan vaihtamaan kuulumisia/ajatuksia sekä tutustumaan sinkkutoimintaan mukavassa porukassa. Tarjolla on pientä iltapalaa! Mukana vapaaehtoiset ohjaajat.

Syksyn olo- ja saunaillat Nekalassa syksyllä 2022

Kerran kuussa lauantaina

22.10., 19.11. ja 17.12.2022 kello 17–21

Iltojen aikana tapaat muita yksin eläviä, jotka sinun tavoin kaipaavat juttuseuraa myös viikonloppuisin.

Kokoontumiset lauantaisin klo 17-21 Nekalan seurakuntatalon alakerrassa nuorisotyön tiloissa, Kuoppamäentie 23, sisäänkäynti Kuismantien puolelta keittiön ovesta.

• Voit myös pelata biljardia, liitokiekkoa, pingistä ja muita pelejä
  • Ota mukaan omat eväät, nyyttikestit osallistujien harkinnan mukaan.
  • Saunomismahdollisuus, oma pyyhe ja pesuaineet mukaan
  • Muista käsihygienia ja seuraathan ajankohtaisia terveysturvallisuusohjeistuksia.
  • Keskustorilta paikalle pääset bussilla numero 10, pysäkki (3081/3082) on talon edessä
  • Mukana vapaaehtoiset ohjaajat
  • Tulethan vain terveenä!

Sinkkujen kävelyt edelleen

lauantaisin kello 14

Kokoontuminen joka lauantai klo 14 Aleksanterin kirkon pääoven alapuolella olevalla suihkulähteellä. Siitä lähtö porukalla yhdessä sovittavaan paikkaan. Kävelyretkillä ei ole mukana etukäteen sovittua ohjaajaa, vaan paikalle saapuneet päättävät yhdessä päivän kävelykohteen kiinnostusten mukaan. Mikään ei estä myöskään jakamasta porukkaa erilaisille kävelylenkeille riippuen porukasta ja mielenkiinnoista.

Rauhankävely Hervannassa YK:n päivänä 24.10.2022

Tervetuloa uskontojen rauhankävelylle Tampereen Hervantaan YK:n päivänä ma 24.10.2022 klo 18.30 - 19.45.

Vuosittaisesta kävelystä on tullut jo perinne, ja tänä vuonna kävelemme samaan aikaan Helsingissä, Turussa, Oulussa, Tampereella ja Jyväskylässä.

Uskontojen yhteinen rauhankävely on merkki ystävyydestä ja halusta edistää rauhaa Suomessa ja maailmassa sekä merkki siitä, että erilaiset uskonnolliset yhteisöt voivat elää sovinnossa rinnakkain ja luoda turvallisuutta yhteiskuntaamme. Tänä vuonna kävelyn teemana on kestävän tulevaisuuden rakentaminen siten, että uskonnot vaalivat kohtuullisuutta suhteessa ympäristöömme ja lähimmäisiimme.

Teema liittyy YK:n tavoiteohjelmaan Agenda 2030, joka pyrkii saavuttamaan YK:n kestävän tulevaisuuden tavoitteet. Sen pyrkimyksenä on poistaa äärimmäinen köyhyys maailmasta ja turvata hyvinvointi ympäristölle kestävällä tavalla. Vaalimalla kohtuullisuutta edistämme rauhan säilymistä.

Tapaamme klo 18.30 Parkanonkatu 29 edustan kääntöpaikalla, jossa kuullaan lyhyesti eri uskontojen edustajien ajatuksia kohtuullisuudesta. Kävelemme Opiskelijankatua ja Insinöörinkatua Ahvenisjärven rannan kautta Hervannan kirkon sisäpihalle, jossa kuullaan puheenvuoroja uskontojen roolista kestävän tulevaisuuden rakentamisessa.

Kuljemme yhtenä joukkona Rauhankävely-banderollin perässä Led-valoja kantaen. Pyydämme ottamaan mukaan omia led-kynttilöitä/valaisimia. Ei oikeita kynttilöitä paloturvallisuuden vuoksi.

Kaikki uskontojen ja katsomusten edustajat sekä uskonnottomat ovat lämpimästi tervetulleita mukaan!

Järjestäjänä uskontojen yhteistyöjärjestö USKOT-foorumi yhdessä Tampereen ev. lut. seurakuntayhtymän, Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon ja Tampereen Pyhän Ristin seurakunnan kanssa. Kävely on osa Vastuuviikon ohjelmaa.

Facebook-tapahtuma: https://www.facebook.com/events/1079784209599424

www.uskot.fi

Seuraathan Tampereen seurakuntien tapahtumia myös sivustolla www.tampereenseurakunnat.fi

Ystävällisesti hyvää syksyä jokaiselle toivoen,
Sari Peltonen, yksin elävien toiminnan yhteyshenkilö Tampereen seurakunnilla

Rauhankävely Hervannassa YK:n päivänä 24.10.2022 kello 18.30 - 19.45. Lähtökokoontuminen osoitteessa Parkanonkatu 28. Löydät porukan, kun näet kuvassa olevan logon isossa banderollissa.
Seuraa Tampereen sinkkutyön Fb-sivua  Tampereen sinkut
Loveaid tapahtuman logo Tampereen kaupungin yllä.
Love Aid Tampereen tuomiokirkossa lauantaina 1.10.2022 kello 18-19.30.
Vanha kirkko ja Tampereen kaupunkinäkymää pohjoiseen päin.

Menovinkki tässäkin:
Rento ja avara messu viikonlopun aloittamiseen perjantaina 30.9. kello 18-19.30 Vanhassa kirkossa

Olet tervetullut messuihimme, vaikka kokisit epäonnistumista elämässäsi ja Jeesuksen seuraamisessa. Olet tervetullut, vaikka ajattelisit, että et ole hyväksytty tai riittävä. Vanhalla kirkolla haluamme ottaa jokaisen ihmisen vastaan rakastaen ja hyväksyen.

Järjestäjä: Tuomiokirkkoseurakunta, Vanha kirkko