Vanhan kirkon Pyhäkoulu

-nuorille aikuisille ja aikuisille.

Mitä kristinuskolla on annettavaa tämän päivän yksilölle ja yhteiskunnalle? Muun muassa näitä kysymyksiä pohditaan yhdessä Vanhan kirkon pyhäkoulussa   Aloitamme jokaisen Pyhäkoulun pienellä välipalalla klo 17. Ilta kestää 1,5 tuntia.

Tulevat Pyhäkoulut

• 7.5.  klo 17.-18.30

Pyhäkoulussamme noudatamme Raamatusta nousevan kultaisen säännön periaatetta erilaisten näkemysten ja erilaisuuden kohtaamisessa.

Olemme sitoutuneet Turvallinen seurakunta -lausuntoon.

• kunnioitamme itsemme ja toistemme fyysisiä ja henkisiä rajoja.
  • kunnioitamme jokaisen yksityisyyttä ja lähestymme arkoja aiheita hienotunteisesti.
  • kunnioitamme jokaisen vakaumusta ja omaa ajattelua myös uskonkysymyksissä silloinkin, kun itse pitäydymme seurakuntiemme ja yhteisöjemme mukaisissa käsityksissä.
  •  emme hyväksy henkistä tai hengellistä väkivaltaa.
  • kiinnitämme huomiota asialliseen kielenkäyttöön.
  • kohtaamme jokaisen tuomitsematta ja olemme valmiita oppimaan toisiltamme uutta.
  • tarkastelemme ennakkoluulojamme kriittisesti ja kunnioitamme jokaista ilman yleistäviä tai määritteleviä oletuksia, jotka liittyvät ulkonäköön, seksuaalisuuteen, sukupuoleen, siviilisäätyyn, kansallisuuteen, etnisyyteen, uskontoon, arvoihin, terveyteen tai toimintakykyyn.
  • Jos rasismia, häirintää tai muuta epäasiallista kohtelua tapahtuu, puutumme siihen.

Vanhan kirkon Pyhäkoulut

Haluamme Pyhäkoulun vastaavan sinun kysymyksiisi ja pohdintoihin.

Kerro siis meille sinun kysymyksesi. Näiden kysymysten pohjalta luomme Vanhan kirkon Pyhäkoulun.

Anna palautetta Pyhäkoulusta.

Käytämme annettua palautetta Pyhäkoulun kehittämiseen ja markkinointiin.