Pöydällä on kaksi isoa kattilaa, joista toisesesta otetaan keittoa lautaselle, pöydän toisella puolella seisoo kaksi kokkia, joista toinen laittaa salaatia lautaselle.

Seurakuntien ruoka-apu Tampereella

Seurakunnilta voit tarvittaessa saada ruoka-apua. Voit noutaa ruoka-avun joko ruokapysäkiltä tai diakoniatyöntekijän myöntämällä päätöksellä Ruokapankin Puodista Nekalasta. Tämän lisäksi seurakunnat järjestävät edullisia ruokailuja eri puolella kaupunkia.

Hae ruokakassi ruokapysäkiltä tai Nekalan Puodista

Ruokakassin noutopisteet

Tampereen ev.lut. seurakunnilla on viisi ruokapysäkkiä eri puolilla Tamperetta. Ruokakasseja jaetaan Hervannassa, Härmälässä, Lielahdessa, Linnainmaalla ja Tesomalla. Kassin saaminen ei edellytä lupaa tai kirkon jäsenyyttä.

Ruoan tuo ruokapysäkille Ruokapankin pakettiauto. Ruokakassit ovat valmiiksi pakattuja peruskasseja ja niitä on kerralla jaossa rajallinen määrä. Tarjolla ei ole erikoisruokavalioita sisältäviä kasseja.

Ruokapysäkin osoitteen ja noutoajat löydät ruoka-apu.fi -palvelusta. Palvelussa on myös muidenTampereella olevien  toimijoiden ruoka-avun noutopisteet ja aikataulut.

Edulliset ja maksuttomat ruokailut

Tampereella järjestetään edullisia ja maksuttomia kirkon yhteisöruokailuja.

Ruokapankin Puoti

Ruokapankin Puoti on ruoka-avun noutopaikka, jossa valmiiden ruokakassien sijaan tuotteita voi valita itse. Puodissa asiointi edellyttää diakoniatyöntekijän myöntämän asiointiluvan. Puoti on Nekalassa Kuoppamäentie 10. Avoinna ke–to kello 12–15.15.

Nainen valitsee ruokaa laatikosta.
Ruokapankin Puodissa asiakas voi itse valita kaksi kassillista tarvitsemiaan tuotteita. Osoite: Kuoppamäentie 10 (Nekala). Kuva: Anne Kärkkäinen