ISKO I ja II

Isoskoulutuksesta on monenlaista hyötyä. Siellä opit ryhmänjohtamistaitoja, teet löytöjä itsestäsi, opit esiintymis- ja vuorovaikutustaitoja, saat laulaa legendaarisia riparibiisejä ja kuulet lisää rakastavasta Jumalasta. Lisäksi tutustut uusiin tyyppeihin ja olemme melko varmoja, että saat uusia kamujakin. Isko kakkoset syventävät oppejaan isosuuden jalosta tehtävästä. Monella on jo kokemus isosena toimimisesta ja toka vuonna opitaan lisää taitoja, joita loistava isonen tarvitsee.

Tästä voit ilmoittautua isoskoulutukseen syksylle 2024:

Ilmoittautuminen (mvs.fi)

Isko ykkösen koulutukset ovat keskiviikkoisin klo 16.45 - 18.30.
Ensimmäinen isko-kerta on keskiviikkona 4.9. klo 16.45 Kalevan kirkolla, nuorisotila Katakombissa.
Isko ykkönen kokoontuu syksyllä 18.9. , 25.9. , 9.10. , 30.10. , 13.11. , 20.11. ja 4.12.

Isko kakkosen koulutukset myös keskiviikkoisin klo 16.45-18.30.
Isko kakkonen kokoontuu syksyllä 28.8. , 11.9. , 2.10. , 23.10. , 6.11. , 27.11. ja 4.12.

Lisäksi syksyllä järjestetään koulutusleiri 4.-6.10.

Katakombin tilat Kalevan kirkossa.

Isostodistuksesta on ollut monelle paljon apua kesätyöpaikka- ja lukiohaussa. Iskon käytyäsi saat pätevyyden toimia lastenleirien ja ripareiden isosena sekä varhaisnuorten kerhonohjaajana. Tässä vain muutamia syitä, miksi kannattaa tulla ainakin katsomaan, millaista meininki on.

Merkittävä osa isoskoulutusta on mukanaolo viikkotoiminnassamme (Nuortenillat ym.) oman aikataulun mukaan.  Joka kuukauden viimeisen perjantain nuortsin yhteydessä järjestetään myös mahdollisuus korvata poissaolojaan koulutuksista.

Isoskoulutus on kaksivuotinen. Ensimmäisen vuoden jälkeen osa pääsee isostehtäviin ja jos eka vuonna ei paikkaa vielä pystytä tarjoamaan riparilla tai lastenleireillä, niin toka vuonna on sitten etusijalla.

Isoseksi tarvitaan monenlaisia nuoria. Saat olla juuri sellainen persoona, kuin olet ja kelpaat mukaan omana itsenäsi. Rohkaisemme sinua käymään koulutuksen, vaikket koskaan isoseksi lähtisikään. Isoskoulutukseen kuuluu myös kaksi koulutusleiriä.