Usein kysytyt kysymykset

Leirille hakeminen?

• Leireille haetaan nettilomakkeella näiden sivujen kautta 13.3.-3.4.2024. Leiripaikkoja saavat hakea myös ulkopaikkakuntalaiset, mutta paikkoja arvottaessa tamperelaiset ovat etusijalla.
  • Mikäli ilmoittautumisessa on hankaluutta, olkaa yhteydessä kasvatuksen toimistoon: kasvatus.tampere@evl.fi tai p. 03 219 0257.
  • Leiripaikkoja ei täytetä hakujärjestyksessä vaan hakuajan jälkeen leiripaikat arvotaan hakijoiden kesken. Hakuvaiheessa pyydetään valitsemaan useampi vaihtoehto, näin pyrimme tarjoamaan mahdollisimman monelle hakijalle leirikokemuksen.
  • Leiripaikoista ilmoitetaan viikolla 18 sähköpostitse.

Leiripaikat?

Leirien ohjaajat?

• Leirejä ohjaavat paikallisseurakuntien nuorisotyön, varhaiskasvatuksen ja diakonian viranhaltijat sekä kesätyöntekijät. Leireistä vastaavat kesätyöntekijät ovat kasvatus- ja koulutusalojen opiskelijoita sekä valmistuneita ammattilaisia.

Leiriohjaajien yhteystiedot ja yhteydenotto?

• Leiripaikkailmoituksen ohessa saapuu leirikirje sähköisesti. Leirikirjeessä on leirin vastuuohjaajan yhteystiedot.

Leirimaksu?

• Kun hinta on merkitty esim. Hinta: 53/78 €, ensimmäinen hinta on alennettu hinta kirkkoon kuuluville, jälkimmäinen on normaalihinta.
  • Leirimaksu maksetaan ennen leirin alkua ilmoittautumisen yhteydessä annettuun laskutussähköpostiosoitteeseen tulevalla maksulinkillä. Mikäli maksamisen kanssa on haasteita, maksuvapautusta voi anoa leirille pääsyn varmistumisen jälkeen. Ks. Palveluehdot - Leirikesä (tampereenseurakunnat.fi)
  • Jos leiri perutaan koronan vuoksi ennen leirin alkua, leirimaksu palautetaan.

Leirille saapuminen?

• Kouluikäisten leireille ja retkille on yhteiskuljetus Keskustorilta leiripaikkaan ja takaisin. Matkalta kyytiin nouseminen ja kyydistä poistuminen ei ole tilauskuljetuksessa mahdollista. Mikäli leiriläinen ei tule yhteiskuljetuksella suuntaan tai toiseen, siitä on tärkeää ilmoittaa leirin vastuuohjaajalle etukäteen.
  • Myös perheleireille järjestetään yhteiskuljetus Keskustorilta.

Leiriohjelma?

• Kaikilla leireillä syöminen rytmittää päivää. Ohjelma sisältää monenlaista yhteistä pelailua ja leikkiä sisällä ja ulkona, askartelua ja vapaa-aikaa leirikeskuksen alueella. Hartaudet ovat osa jokaista leiripäivää. Teemaleireillä toiminta määrittyy enemmän teeman mukaisesti.

Uimavalvonta leirillä?

• Uiminen leirillä tapahtuu aina valvotusti. Uimavalvojat tarkkailevat rannalta/laiturilta uintia. Myös perheleireillä kaikki uiminen tapahtuu sovittuina uima-aikoina uimavalvojan paikalla ollessa.
  • Leiriläisiltä kysytään uimataitoa, mutta kaikkia uimareita valvotaan yhtälailla.

Mitä leiriläiseltä vaaditaan?

• Leireille ovat tervetulleita kaikki lapset. Leiriläiseen liittyvät erityistiedot pyydetään ilmoittautumisen yhteydessä sekä vielä erillisellä osallistujakortilla. Haluamme järjestää jokaiselle leiriläiselle kivan ja turvallisen leirikokemuksen ja siksi toivomme saavamme tietoon leiriläisistä myös mahdollisia osaamisen ja käyttäytymisen pulmia, jotta leireille osataan varata tarpeeksi työntekijöitä.
  • Leirikirjeen yhteydessä tulee lista tarvittavista leirivarusteista. Perusperiaate on, että leirillä tarvitaan riittävästi vaatetta sekä ulkona että sisällä puuhailuun ja pelaamiseen.
  • Päivä- ja kouluikäisten leireille otetaan lapsia, jotka ovat täyttäneet 7 vuotta tai käyneet esikoulun.