Yhteisen kasvatuksen palveluehdot

1. Laskutus

Perheleirit, kouluikäisten leirit, Kymppileiri ja rippikoulut

• Lähetämme maksulinkin ilmoittautumislomakkeella antamaasi laskutussähköpostiosoitteeseen. Katrina-järjestelmän maksulinkki (www.mvs.fi/srk/tampere/ilmoittautuminen/verkkomaksu/...) ohjaa sinut yleisesti tunnettuun Paytrail-verkkomaksupalveluun, jossa voit suorittaa maksun verkkopankkisi kautta, maksukortillasi tai mobiilimaksutapojen kautta. Maksulinkki on yksilöllinen ja maksu tulee maksaa loppuun maksulinkin kautta, jotta maksu kohdistuu oikein.  Odota rauhassa, että maksuprosessi siirtyy lopussa takaisin Katrina-järjestelmän näyttämään maksuvahvistukseen saakka.
  • Maksuaikaa on kolme viikkoa. Jos tarvitset  lisää maksuaikaa tai haluat maksaa osissa, ota yhteyttä kasvatus.tampere@evl.fi. Laskuja ei jaeta alle 50 euron osiin.
  • Kymppileiri, perheleirit ja kouluikäisten leirit laskutetaan toukokuussa.
  • Talviloman tai pääsiäisen rippikoulut laskutetaan helmikuussa ja kesän sekä syksyn rippikoulut maaliskuussa. Ulkomaan riparien laskutuksen hoitaa matkatoimisto oman aikataulunsa ja ehtojensa mukaisesti. Cityrippikoulut ja muualla rippikoulun käyvien Tampere-jaksot ovat maksuttomia.
  • Kymppileirin, perheleirien ja kouluikäisten leirien alempaa hintaa sovelletaan, jos osallistuja tai alaikäisen osallistujan vähintään yksi huoltajista on kirkon jäsen.
  • Jos leiriä tai retkeä ei toteuteta ollenkaan, osallistumismaksu palautetaan.

Kirkkomusikantit ja kirkkomuskarit

• Lähetämme paperilaskun kotiin lukukauden aikana.
  • Maksuaikaa on kolme viikkoa. Jos tarvitset  lisää maksuaikaa tai haluat maksaa osissa, ota yhteyttä musiikkikasvatus.tampere@evl.fi. Laskuja ei jaeta alle 50 euron osiin.

2. Maksuhuojennus

Mikäli taloudellinen tilanteesi on tukala, voit hakea maksuhuojennusta

Osallistumismaksusta voi hakea maksuhuojennusta, jos osallistujan kotikunta on Tampere ja

• diakonian viranhaltija puoltaa maksuhuojennusta (ota yhteyttä diakoniatyöhön) tai
  • alaikäisen osallistujan huoltajalla tai täysi-ikäisellä osallistujalla on Kelan päätös myönnetystä perustoimeentulotuesta (liite vaaditaan) tai

• alaikäisen osallistujan huoltajalla tai täysi-ikäisellä osallistujalla on käräjäoikeuden päätös yksityishenkilön velkajärjestelystä (liite vaaditaan)
Maksuhuojennukset perustuvat yhteisen kirkkoneuvoston päätöksiin ja niiden perusteella yhteisen kasvatuksen johtavan papin tekemään viranhaltijapäätökseen Päätös 25.11.2022 nro 12.

Maksuhuojennusta haetaan sähköisellä lomakkeella
Lomakkeelle kirjaudutaan pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Varaa tarvittavat liitteet. Jos sinulla on Kelan päätös perustoimeentulotuesta taikka käräjäoikeuden päätös velkajärjestelystä, täytä lomake itse. Muutoin pyydä diakonian viranhaltijaa täyttämään lomake. Diakoniatyöntekijöiden yhteystiedot ovat alla.

Diakonian viranhaltijoiden yhteystiedot

Kirkkomusikantit ja kirkkomuskarit

• Hae musiikkikasvatuksen vapaapaikkaa täyttämällä tästä linkistä aukeava sähköinen lomake.
  • Hae vapaapaikkaa heti, kun olet ilmoittautunut. Syyslukukauden vapaapaikka on haettava elokuun loppuun mennessä ja kevätlukukauden vapaapaikka joulukuun loppuun mennessä. Näiden määräaikojen jälkeen emme  myönnä enää vapaapaikkoja.
  • Voit saada vapaapaikan kirkkomuskareihin sekä Kirkkomusikanttien 20 min/viikko yksilöopetukseen yhdeksi lukukaudeksi kerrallaan. Edellisten kausien lukukausimaksut on oltava maksettuna. Jos haluat osallistua Kirkkomusikanttien yksilöopetukseen enemmän kuin 20 min/viikko, sinun on maksettava ylittävä osuus itse.

3. Ryhmän vaihtaminen tai ilmoittautumisen peruuttaminen

• Ryhmävaihto onnistuu vain, jos toivotussa ryhmässä on tilaa.
  • Ainoastaan alaikäisen lapsen tai nuoren huoltajan tai täysi-ikäisen osallistujan sähköpostitse ilmoittama vaihtotoive tai peruutusilmoitus voidaan huomioida.
  • Kirjoita sähköpostiin selvästi osallistujan etu- ja sukunimi, mistä ryhmästä ja mihin ryhmään haluaisitte vaihtaa TAI osallistujan etu- ja sukunimi ja minkä ryhmän ilmoittautumisen haluatte peruuttaa.
  • Lähetä leirikesän tai rippikoulun vaihtopyyntö tai peruutusilmoitus osoitteeseen kasvatus.tampere@evl.fi
  • Lähetä Kirkkomusikanttien tai kirkkomuskarien vaihtopyyntö tai peruutusilmoitus osoitteeseen musiikkikasvatus.tampere@evl.fi

4. Peruutusehdot

Perheleirit, kouluikäisten leirit, Kymppileiri ja rippikoulut

• Jos peruutat ilmoittautumisesi sähköpostitse vähintään 7 vuorokautta ennen varsinaisen leirijakson alkua, palautamme osallistumismaksun. Ilmoita tällöin myös IBAN-tilinumero.
  • Jos peruutat osallistumisesi sähköpostitse alle 7 vuorokautta ennen varsinaisen leirijakson alkua, voimme palauttaa osallistumismaksun ainoastaan lääkärintodistuksen perusteella.
  • Jos leirijaksosi keskeytyy jostain syystä, emme palauta osallistumismaksua.
  • Ulkomaan riparien laskutuksen hoitaa matkatoimisto. Näiden leirien osalta noudatetaan matkatoimiston omia peruutusehtoja.
Musiikkikasvatus
  • Palautamme lukukausimaksun vain lääkärintodistuksen perusteella tai paikkakunnalta muuton vuoksi.

5. Vakuutukset

• Seurakuntayhtymän ryhmätapaturmavakuutukset korvaavat hoitokuluja tapaturmista, jotka sattuvat seurakuntayhtymän järjestämillä leireillä tai retkillä Suomessa.
  • Vakuutukset eivät korvaa omaisuusvahinkoja.
  • Ulkomaanleirien osallistujilta edellytetään omaa matka- ja tapaturmavakuutusta.
  • Laskettelu-, sportti-, vaellus-, fillari-, höntsy- ja seikkailuriparien osallistujien suositellaan ottavan oma matka- ja tapaturmavakuutus.