RETKI PÄIVILLE ON PERUTTU

Ilmoittaudu mukaan ohjaajapäiville parkanoon

LAUANTAINA 10.2.2024

Tervetuloa ”Rohkeutta ja rauhaa” – Ohjaajapäiville Parkanoon!

Ohjaajapäivät ovat hiippakunnissa järjestettäviä koulutuksellisia tapahtumia, joissa nuoret pääsevät kehittämään ohjaamistaitojaan, tutustumaan uusiin ideoihin sekä kohtaamaan nuoria muualta hiippakunnan alueelta.

Aikataulu

Bussi n klo 8 Hervannan kirkko- Elovainion kauppakeskus - Parkano

Paluu Hervannan kirkko n 18.30

(Tarkempi aikataulu ilmoitetaan myöhemmin)

Ilmoittautuminen päättyy sunnuntaina 28.1.2024

Ohjaajille matka on ilmainen

Ohjelma:

9.30–10.00 ilmoittautuminen

10.00 Aloitustapahtuma

10.45 Kanavat I

12.00 Lounas

13.15 Kanavat II

14.30 Kahvi

15.00 Ohjaajataitokisa

16.00 Päätösmessu

17.00 Kotiin

KANAVAT

Valitse kolme kanavaa, yksi niistä varmasti toteutuu

Hyvinvointini ryhmän ohjaajana!

Miten oma jaksaminen vaikuttaa ryhmän ohjaamiseen? Ryhmäytystä, leikkejä, iloa omasta hyvinvoinnista.

Musakanava!

Tule valmistautumaan iltapäivän messuun. Laulamme punaisen kirjan lauluja, joita voi käyttää myös ihan arkisessa ohjaajatyössä.

Mediakanava!

Sosiaalinen media, mainokset. Kanavaan voit ottaa mukaasi kannettavan tietokoneen, koneita kyllä myös paikan päällä lainattavissa. Tule tutustumaan median ihmeelliseen maailmaan!

Ensiaputaitoja!

Ota haltuusi hätäensiaputaidot.

Leikittelyä vai kiusaamista, missä menee kiusaamisen raja?

Meillä jokaisella on jokin kokemus kiusaamisilmiöstä. Olemme voineet olla kiusatun, lähimmäisen, sivustaseuraajan tai kiusaajan roolissa. Tule toiminnalliseen kanavaan jakamaan ajatuksesi ja keskustelemaan kiusaamisesta, kiusatun tukemista ja kiusaamisen ennaltaehkäisemistä.

Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa – lähetystyönkanava.

Tutustutaan lähetystyön ihmeelliseen maailmaan pelaten eri pelejä.

Vilkkautta kerholaisissa

Kerhossa on monenlaisia lapsia ja se on rikkautta! Mitä keinoja voit käyttää ja kokeilla vilkkaiden lasten kanssa kerhossa? Tule kuulemaan lisää ja askartelemaan oma stressipallo.

Kädentaitoja!

Tule hakemaan muutama idea takataskuusi. Pääset kanavassa ihan itse askartelemaan ja voit viedä idean mukaan omaan ryhmääsi!

Sinä olet ihme! -kerrontaa!

Ideoita Raamatun kertomusten kertomiseen! Pääset itse luomaan ja kokeilemaan kerrontaa. Tule tutustumaan moniin eri kerronnan muotoihin.