Hoivamusiikkia hoitokotien asukkaiden iloksi

Soivaa hoivaa -soittolistan videot on tehty kuunneltaviksi ja katseltaviksi yhdessä tai itsekseen. Soittolistan tutuissa lauluissa on yksinkertainen säestys ja tekstitys, jotta voit laulaa mukana. Videoita ovat tehneet Soivaa hoivaa -valmennetut vapaaehtoiset soittajat sekä Harjun kuorolaiset.

Tässä linkki Harjun seurakunnan Youtube-kanavalle, mistä löytyy Soivaa hoivaa soittolistan lisäksi myös muuta materiaalia, kuten hartauksia, messuja, musiikkia https://youtube.com/@harjunseurakunta

Soivaa hoivaa -soittolista

Muu materiaali

Soivaa hoivaa -hanke ja Harjun seurakunta järjestivät syksyllä 2020 Hyvinvointia kulttuurista -luento- ja keskustelutilaisuuden Pispalan kirkossa. Luennoitsijana oli kehitysjohtaja Eeva Mäkinen Itä-Suomen Hyvinvointivoimalasta.

Eeva Mäkinen on koulutukseltaan filosofian tohtori ja musiikin maisteri. Mäkinen kertoo tekevänsä töitä siksi, että heikossa asemassa olevat ihmiset voisivat saada voimaa musiikista, tanssista ja kuvataiteista. Hän on Suomessa alansa edelläkävijä, uudistaja ja tärkeä vaikuttaja. Hyvinvointivoimala on syntynyt ja kehittynyt hänen ideansa pohjalta vuodesta 2002 alkaen.

Kuopiossa toimiva Hyvinvointivoimala on koulutuksen ja työelämän uudistaja, taide- ja kulttuuri sekä sosiaali- ja terveysalan yhteenliittymä. Se on hyvinvointipalvelujen kehittämistoiminnan keskus, jonka mottona on ”Kulttuurihyvinvoinnista kohti kokonaisvaltaista hyvinvointia”.

Tilaisuuden yhteistyökumppaneina toimi monia keskeisiä sosiaali- ja terveysalan sekä kulttuurialan toimijoita Pohjois-Savon alueella. Esimerkkeinä Itä-Suomen yliopisto, Kuopion kaupunki, Pohjois-Savon sairaanhoitopiirin kuntayhtymä ja Taideyliopiston Sibelius Akatemia, Kuopion yksikkö.