Ihmiset ovat ristineet kätensä rukoukseen.

Sielunhoitokeskustelut

Avoimessa kirkossa päivystävä seurakuntalainen on paikalla niitä varten, jotka haluavat keskustella vaikeistakin asioistaan. Seurakuntalaisella on vaitiolovelvollisuus, joten hänelle kerrotut asiat eivät kulje eteenpäin.

• Päivystäjät eivät ole ammattiauttajia, mutta he ovat monelle arjen enkeleitä kohdaten ja kuunnellen.
  • Keskustelurupeama on noin 20-30 minuttia ja se useimmiten päätetään rukouksella.
  • Sielunhoitokeskustelussa otetaan esille myös sururyhmästä apua etsiminen.

Sururyhmät

Sururyhmä on tarkoitettu niille, jotka ovat menettäneet läheisen hiljattain tai viime vuosien aikana. Niissä voi keskustella ja kuunnella, jakaa ajatuksiaan tai olla vain hiljaa. Ryhmissä on mukana seurakunnan työntekijöitä.

Sururyhmä kokoontuu useita kertoja samassa kokoonpanossa. Sinne harvemmin voi liittyä kesken kaiken.

Tanpereella seurakunnat järjestävät useita  sururyhmiä vuodessa.