Lähetyskynttelikkössä palavat rukoushetken kynttilät.

Arkipäivien rukoushetket

Kirkko on rukouksen paikka ja avoinna ihmisten rauhoittumista ja mietiskelyä varten. Voit jättää rukousalttareille omia rukouspyyntöjä, jotka luetaan päivän rukoushetkessä. Avoimessa kirkossa voi osallistua erilaisiin rukoushetkiin tai messuihin.

Rukoukset kuuluvat Avoimen kirkon ohjelmaan. Avoimessa kirkossa pidetään  rukoushetki keskiviikkona klo 17, jossa luetaan kaikki kirkon rukousalttareille jätetyt esirukouspyynnöt.
Torstain rukoushetkeä vietetään viikkomessuna, jolloin luetaan myös esirukoukset.
Muina arkipäivinä klo 17 rukoushetki pidetään, jos päivystäjä on paikalla.

Voit myös
  • sytyttää kynttilän maapallokynttelikköön
  • rauhoittua rukousvaelluksella ja kulkea kirkon seinustoilla olevilla kuukausittain vaihtuvilla rukousalttareilla
  • jättää alttareille esirukouspyyntöjä

Rukoushetket

Lohdun hetken päivystäjä pitää rukoushetken keskiviikkona klo 17, ja se kestää noin 15-25 minuuttia. Silloin rukoillaan myös kirkkoon jätetyt esirukoukset.
  • Kahdenkeskiseen rukoukseen päivystäjien kanssa sinulla on mahdollisuus arkisin varmimmin keskiviikkona tai torstaina.
  • Keskiviikkoisin kirkossa soitetaan sanomakelloja äskettäin kuolleiden muistoksi.
  •  Kahdenkeskiset keskustelutkin usein päätetään rukoukseen.
  • Päivystäjien vuoronvaihtorukouksiin kutsutaan aina myös paikalla olevia kirkkovieraita mukaan.

Messut ja jumalanpalvelukset

• Torstaisin rukoushetken tilalla on puolen tunnin viikkomessu ehtoollisineen.
  • Hiljaisuuden messu kerran kuukaudessa perjantaisin kello 17.         Kevään 2024 messut pidetään  26.1., 23.2., 22.3., 26.4. ja 24.5.
  • Sunnuntaisin messu klo 10; keväällä 2024 on on kolme klo 17 alkavaa messua.
  • Kelttimessut kerran kuukaudessa maanantaisin klo 18.
  • Tampereen tuomasmessu on sunnuntaina klo 17 kerran kuukaudessa.  Kevään 2024 messut:  21.1., 18.2., 10.3., 1.4., 21.4., 25.4. ja 9.6.