Hiljaisuuden messu

Messu on hiljaisuuden ystäville. Se on pysähtymisen, hiljentymisen ja levon paikka.
Musiikki johdattelee sanan ja hiljaisuuden vuoropuheluun. Hiljainen kirkkomatka päättyy ehtoolliseen.
Voit liittyä hiljaisuuteen silloin kun sinulle sopii, ja poistua kirkosta omaan tahtiisi.

2024 vietetään Hiljaisuuden messua 26.1., 23.2., 22.3., 26.4.  ja 24.5. klo 17-18.

Messun sisältö

• Klo 16.45 hiljaista musiikkia
  • Klo 17 Alkusiunaus – asettuminen Jumalan läsnäoloon
     – synnintunnustushiljaisuus
  • Synninpäästö – päivän Sana – rukoushiljaisuus –
  • Päivän evankeliumi – rukoushiljaisuus –
  • Uskontunnustus – rukousta –  ehtoollinen – Herran siunaus –
  • klo 18 Vaellus kotiin
Hiljaisuuden messu voi olla avartava armon matka. Tätä matkaa voit käydä sisäisen matkan ohella myös viipyillen kirkkosalissa rukousalttareilla. Voit myös vain hiljaa levätä paikallasi ja kokea hiljaisuuden omalla tavallasi. Hiljaisuuden tyyli on vapaa.

Kanssamatkaajana hiljaisuudessa toimii Hiljaisuuden messun tiimi ja Tuomiokirkkoseurakunnan tutut pastorit. Olet lämpimästi tervetullut lepäämään Pyhän syliin!

Hiljainen kirkko
RetriittiRetriitti

Hoitava ääni – kaupunkiretriitti Aleksanterin kirkossa pe 4.10.2024 klo 17.30 - la 5.10.2024 klo 17Aleksanterin kirkko

RetriittiRetriitti