001017_maki_mikaOlen Mika Mäki, 57-vuotias perheenisä. Työskentelen henkilöstöasiantuntijana  Tampereen Autovaraosa Oy:n palveluksessa. Työelämäkokemusta on karttunut lisäksi kirkon nuorisotyönohjaajana Tampereen ev. lut. seurakuntien palveluksessa noin 17 v., teknisenä kamera- ja laitemyyjänä 2,5 v. ja opettajan sijaisuuksien parissa yliopisto-opiskelujeni aikana lähes vuoden verran.

Messukylän seurakunta on tullut minulle tutuksi jo lapsuudesta asti Takahuhdissa asuessani ja seurakuntanuorten vilkkaassa toiminnassa. Olen viime vuosina toiminut Kohtaamisilloissa juontajana ja ylistysbändin soittajana sekä Alfa-kurssin luennoitsijana. Uusi innostuksen aihe on Teiskon Majataloillat. Kirkon nuorisotyönohjaajana toimiessani sain laajan kokemuksen varhaisnuoriso- ja nuorisotyöstä. Esimerkiksi leirityön ilot ja surut sekä kuormittavuus omalle ja parisuhteen jaksamiselle ovat perin tuttuja.

Oman kodin perustimme vaimoni kanssa Kaukajärven alueelle. Siellä telmimme kahden lapsemme kanssa kymmenisen vuotta. Sitten rakennutimme talon Teiskon Kämmenniemeen kolmannen lapsemme syntymän aikoihin. Tuon rauhallisen kyläyhteisön alueella olemme viihtyneet jo lähes 20 vuotta.

Minulle seurakunta on edustanut nuoruudestani asti paikkaa, jonne saan tulla etsimään elämän syvintä tarkoitusta sellaisena kuin olen. Se on monin tavoin rohkaissut minua luottamaan anteeksiannon todellisuuteen, vaikka kuinka kompuroin ja kaadun. Siitä olen tavattoman kiitollinen seurakunnalle.

Jumalan rakkauden tuntemisen opettelu seurakunnan yhteisöissä ja arkisen elämän keskellä on minulle koko elämän mittainen haaste. Ilman Isän Jumalan armoa en jaksaisi päivääkään.

Seurakunnan tärkein tehtävä on auttaa toinen toisiamme ja kaikkia ihmisiä lähellä ja kaukana löytämään Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen parantavaan ja uudistavan yhteyteen. Miten sen teemme yhdessä viisaasti, vaatii etsintää ja nöyrää rukousta, jotta Jumala meidät siihen varustaisi ja ovia avaisi.

Tärkein karttamme sekä opaskirjamme on Raamattu ja sen opetusten syvällinen ymmärtäminen. Tämä on seurakunnan luovuttamaton lähtökohta ja uniikki aarre aikakausista riippumatta. Tänäänkin Jeesuksen sanat muuttavat ihmisiä, yhteisöjä ja koko maailmaa.

Elävä kirkko sykkii tästä klassisesta kristinuskon ytimestä. Samalla se haastaa meitä laittamaan itsemme peliin ja etsimään yhdessä toisten kanssa luovia ja moderneja tapoja olla läsnä nykyihmisen arjessa, palvelemassa heitä. Näin kirkko tekee tilaa erilaisille ihmisille toteuttaa monimuotoisesti Jeesuksen kutsua.

Elävän kirkon ytimessä ovat aidot mutta armahdetut vapaaehtoiset, jotka yhdessä kirkon työntekijöiden kanssa toteuttavat kirkon missiota rohkeasti.

Näihin näkökulmiin ja elävän kirkon kehittämiseen tahdon sitoutua.