001017_tanus_sariOlen kolmen aikuisen pojan äiti, gynekologi, kansanedustaja ja kaupunginvaltuutettu.

Haluan kirkon olevan elävä, kaikki lämpimästi kohtaava, työmuodoissaan eteenpäin menevä ja toimissaan raikkaasti Raamatun auktoriteettia kunnioittava yhteisö.

Kansankirkko on merkinnyt monille paljon vuosikymmenten saatossa. On tehtävä työtä, että kirkko säilyy lapsenlapsille ja siitä seuraavillekin sukupolville elävänä, kunkin ajan ihmiset tarpeineen lämpimästi kohtaavana, Raamatun perustanaan pitävänä yhteisönä.

Ev.lut kirkon peruspilareina reformaatiosta alkaen ovat olleet ”yksin armo, yksin Jeesus, yksin usko, yksin Raamattu”. Monet tämän päivän yhteiskunnan virtauksista eivät sovi yhteen peruspilareista lähtevien kirkon linjausten kanssa. Ihmisille on annettu vapaa valinta ja sen mukaisesti yhteiskuntaan on tullut myös monenlaisia yhteiselämän muotoja - ja lisää näyttää olevan tulossa. Ne eivät kuitenkaan ole sellaisia, jotka ev.lut kirkon peruspilareista arvioituna sopivat kirkossa kannatettaviksi ja siunattaviksi.

Sen vuoksi kirkollinen avioliittokin on yhden miehen ja yhden naisen välinen ja sellaisena sen tulee säilyä.

Kiitos.