Pyhiinvaellusreitit Messukylän seurakunnan alueella

Luonnon aika ja ihmisen aika – pyhiinvaellus Teiskon metsäkirkolle

Vaellus alkaa Teiskon kirkolta ja päättyy Teiskon metsäkirkolle. Reitin pituus on 4,9 kilometriä ja reitin varrella on 11 pysähdystä.

Hiljainen pyhiinvaellus Teiskon kirkolta metsäkirkolle Petääjärven rannalle.

Reitin varrella näkyvät hautausmaan eri aikojen kerrostumat, peltojen ja metsien vuodenajat,  eletty elämä ja aika.

Kulje siis hiljaisuudessa kaikki aistit auki ympäristöä havainnoiden. Millaista vuodenaikaa luonto elää juuri nyt? Entä millaista vuodenaikaa sinä elät? Minkä aika on nyt?

Metsäpolku saattaa lopussa olla sateiden jäljiltä vetinen, joten vettä pitävät jalkineet ovat turvallisin vaihtoehto.

Kokeile pyhiinvaellusta

Vaeltamaan pääset omatoimisesti lataamalla älypuhelimeen ilmaisen Nomadi-sovelluksen osoitteesta http://app.citynomadi.com.

Hae sen jälkeen reitti hakusanalla pilgrim pilgrim.citynomadi.com.

Kun lataat reitin kännykkäsi muistiin i-nappulasta, pääset vaeltamaan off line -tilassa.