Pyhiinvaellusreitit Messukylän seurakunnan alueella

Psalmivaellus Vatialasta Messukylän vanhalle kirkolle

Vaellus alkaa Vatialan hautausmaalta ja päättyy Messukylän vanhalle kirkolle. Reitin pituus on 12,9 kilometriä ja reitin varrella on 16 pysähdystä.

Vaeltajan psalmivaelluksella etsitään levon lähteitä. Vaelluksen teema nousee muualle haudattujen muistokivestä: "Vihreille niityille hän vie minut lepäämään"

Psalmi 23 on ollut vaeltajien matkarukous tuhansien vuosien ajan. Tällä pyhiinvaellusreitillä voi tutkia oman levon ja voimaantumisen tarvetta, ilon, kiitollisuuden ja voiman lähteitä.

Reitti kulkee hyvin vaihtelevassa, osittain haasteellisessa maastossa kahden hautausmaan, "erämaajärven", Kaukajärven metsikköjen, moottoritien hälinän ja näköalapaikan kautta Messukylän vanhalle kirkoille.

Kokeile pyhiinvaellusta

Vaeltamaan pääset omatoimisesti lataamalla älypuhelimeen ilmaisen Nomadi-sovelluksen osoitteesta http://app.citynomadi.com.

Hae sen jälkeen reitti hakusanalla pilgrim pilgrim.citynomadi.com.

Kun lataat reitin kännykkäsi muistiin i-nappulasta, pääset vaeltamaan off line -tilassa.