Pyhiinvaellusreitit Messukylän seurakunnan alueella

Pyhän Fransiskuksen pyhiinvaellus Kaukajärveltä Messukylään

Vaellus alkaa Kaukajärven seurakuntatalolta ja päättyy päättyy Messukylän vanhalle kirkolle. Reitin pituus on 6,8 kilometriä ja reitti koostuu 10 rastista.

Reitin varrelta löytyy Hikivuoren laki upeine näköaloineen, Kaukajärven rantaa, Iso-Vilusen lakea ja Messukylän harjua ja hautausmaata sekä Tampereen vanhin kirkko, Messukylän vanha kirkko.

Hidasta vauhtia ja kulje kaikki aistisi auki hiljaisuudessa ympäristöä havainnoiden.

Mitä näet? Mitä kuulet? Mitä haistat? Hiljaisuus antaa tilan oman sisäisen matkan tekemiseen,  reitin teeman tutkimiseen sekä mukana kulkevan P. Fransiskuksen Aurinkolaulun, virren 455 sanojen mietiskelyyn.

Kokeile pyhiinvaellusta

Vaeltamaan pääset omatoimisesti lataamalla älypuhelimeen ilmaisen Nomadi-sovelluksen osoitteesta http://app.citynomadi.com.

Hae sen jälkeen reitti hakusanalla pilgrim pilgrim.citynomadi.com.

Kun lataat reitin kännykkäsi muistiin i-nappulasta, pääset vaeltamaan off line -tilassa.