Ajankohtaista Tuomiokirkkoseurakunnassa

3.7.2024 15.27

Lounasmusiikki soi kesällä Aleksanterin kirkossa

Keskiviikkoisin on mahdollisuus kuulla musiikkia keskellä päivää Aleksanterin kirkossa. Päiväkonsertit kestävät noin puoli tuntia.

Pyynikin kirkkopuisto suihkulähde kesäpäivänä ja taustalla näkyy punatiilinen goottilainen kirkko.
Aleksanterin kirkko. Kuva: Oona Vartiainen
Aleksanterin kirkossa soitetaan lounasmusiikkia keskiviikkoisin kello 12. Konsertit jatkuvat 14.8. saakka, ja niihin on vapaa pääsy. Konserttien yhteydessä on mahdollisuus lahjoittaa Yhteisvastuukeräykseen.

Lounasmusiikit Aleksanterin kirkossa

3.7. Opera Special
Eveliina Ylikoski, sopraano ja Lotta Colloridi, piano. Dvorakin, Sibeliuksen, Wagnerin, Verdin, Schubertin ja Merikannon musiikkia.

10.7. Mozart-variaatiot kitaralla
Patrik Kleemola, kitara. Fernando Sorin Mozart-variaatiot op. 9 sekä brasilialaisen Heitor Villa-Lobosin Viisi preludia.

17.7. Älä elämää pelkää
Katja Mäkiö, laulu ja piano. Mm. Kaj Chydeniuksen ja Heikki Sarmannon musiikkia.

24.7. Luojan kaunein ajatus
Lauluyhtye Lumo. Kesäisiä lauluja ja raikkaita virsisovituksia.

31.7. Katedraalimusiikkia sydänkesällä
Mikko Helenius, urut ja bandoneon ja Katja Mäkiö, piano ja laulu. Mm. Piazollan, Duprén, Kuusiston ja Boellmanin musiikkia.

7.8. Levähtäkää vähän
Medidatiivisen konsertin voi kuunnella vaikka patjalla maaten. Katja Mäkiö soittaa lempeää musiikkia Aleksanterin kirkon uruilla. Pastori Meri Ala-Kokko ohjaa meditaatioharjoituksen.

14.8. Vastakohtia
Katja Nikkanen, viulu, laulu ja piano, Mika Nikkanen, kontrabasso ja Katri Nikkanen, viulu ja piano. Händelin, Uccelliniin, Franckin, Kurthin, Konnun ja Šostakovitšin musiikkia.

Lisätietoja Tampereen kirkkojen konserttitarjonnasta: tampereenseurakunnat.fi/konsertit