Ajankohtaista Tuomiokirkkoseurakunnassa

20.6.2024 15.10

Luontopyhiinvaellus kelttimessun tapaan

PyhiinvaellusTampere järjestää vaelluksia eri puolilla Tamperetta kesällä 2024. Tuomiokirkkoseurakunnan alueella kuljetaan luontopyhiinvaellus kelttimessun tapaan 11. heinäkuuta. Lisäksi keskustan alueella on yksitoista pyhiinvaellusreittiä, joita voi kulkea omatoimisesti.

Kaksi raudasta valettua enkelilasta istuvat graniittisella hautakivellä katselleen ympärilleen. Taustalla näkyy hautausmaan vehreys.
Luontopyhiinvaellus Kelttimessun tapaan lähtee Kalevankankaalta. Kuva Jussi Laitinen

Omatoimisesti pääset  vaeltamaan lataamalla älypuhelimeen ilmaisen Nomadi-sovelluksen osoitteesta http://app.citynomadi.com. Hae sen jälkeen reitti hakusanalla pilgrim pilgrim.citynomadi.com.. Kun lataat reitin kännykkäsi muistiin i-nappulasta, pääset vaeltamaan off line -tilassa.

Tuomiokirkkoseurakunnan alueella olevat pyhiinvaellusreitit löydät tästä..

Luontopyhiinvaellus Kelttimessun tapaan

11.7. Kalevankankaan hautausmaalta Messukylän vanhalle kivikirkolle.  Lähtö hautausmaan pääportilta Hautausmaankadulta klo 17.40.  Kuljetaan harjua pitkin. Ehtoollinen perillä kivikirkon pihalla. Reitin pituus on noin 3 km. Ohjaajina Aulikki Kalliolahti ja Jussi Holopainen. Ilmoittautuminen tekstiviestitse 10.7. mennessä.

Osallistuja pääsee ihmettelemään luomakuntaa kumppanina, vastaanottajana, kannattelijana ja kanssarukoilijana. Tarjolla on kelttiläisiä rukouksia ja kelttimessu luonnon keskellä. Keskusteluun on mahdollisuus vaelluksen alussa ja lopussa. Ohjaajina toimivat luontohengellisyyskouluttaja pastori Jussi Holopainen ja pyhiinvaellusohjaajat.

Ilmoittautuminen tekstiviestitse viimeistään edellisenä päivänä Jussi Holopaiselle p. 040 804 8105. Mukaan sään mukainen varustus, vesipullo ja pientä evästä.

Vanhan kivikirkon puinen ovi.
Vaellus päättyy Messukylän vanhalle kivikirkolle, jossa nautitaan ehtoollinen.