Raikas, musiikkipitoinen messu kaiken ikäisille. Rippipappi. Teejatkot

Tuomasmessu "Sori siitä" - messu kirkossa ja verkossa

Ajankohta su 27.10.2024 klo 17-18.45
Paikka Aleksanterin kirkko Pyynikin kirkkopuisto

Kuinka vaikeaa onkaan sanoa "anteeksi" tai "olen pahoillani" ja todella tarkoittaa sitä. Anteeksipyytäessä joutuu myöntämään tehneensä väärin, olleensa väärässä. "Anteeksi" on yksi ensimmäisistä sanoista, joita opetamme lapsille vuorovaikutuksen alkeissa. Silti anteeksipyytäminen ja anteeksiantaminen ovat elämämme vaikeimpia asioita. Ne ovat myös tärkeimpiä: koko elämämme perustuu anteeksiantoon, jonka me itse olemme saaneet Jumalalta Kristuksen ristinkuolemalla.

Anteeksianto velvoittaa kohtaamaan toisen ihmisen sillä rakkaudella, jota Jumala osoittaa meitä kohtaan. Rakkaudella, joka antaa itsensä alttiiksi elämälle. Rakkaudella, joka asettaa meidät vaikean tehtävän äärelle: pyytämään ja antamaan anteeksi.

Messun kokoaa Kaikkien kirkon ryhmä. Liturgina messussa on Heidi Lieke ja messussa saarnaa Hanna Merikanto. Esirukousjohtajana toimii Anna Sääskilahti.

Musiikista vastaa Tuomasorkesteri Timo Saarisen johdolla ja Tuomaskuoro Elina Orjatsalon johdolla.

Lisäksi mukana suuri joukko vapaaehtoisia toteuttamassa tätä messua.

Messu katsottavissa Tampereen Tuomasmessun YouTube kanavalta.

Järjestäjä: Aleksanteri, Tuomasmessu

Tapahtuman saavutettavuus