Eteläisen seurakunnan uutisarkisto

23.8.2022 12.47

Alfa-kurssi

Jokainen pohtii joskus elämän suuria kysymyksiä. Saunan lauteilla, lenkkipolulla, kapakassa, metsän siimeksessä – usein yksin. Alfa-kurssi on loistava tilaisuus pohtia niitä yhdessä muiden kiinnostuneiden kanssa. Alfa on kristinuskon peruskurssi, jonka ovat käyneet jo miljoonat ihmiset eri puolilla maailmaa. Oleellista Alfassa on, että asioita lähestytään avoimesti keskustellen. Kurssilla saa myös epäillä ja kyseenalaistaa tulematta torjutuksi.

Alfa-kurssin aiheita ovat:

• Kuka Jeesus on ja miksi hän kuoli?

• Miten on mahdollista uskoa?

• Miksi ja miten rukoilla?

• Miksi ja miten lukea Raamattua?

• Vieläkö Jumala parantaa?

• Kuka on Pyhä Henki ja miten Pyhä Henki toimii?

• Miten Jumala johdattaa?

• Mikä on seurakunta?

• Miten voi vastustaa pahaa?

• Miksi ja miten kertoa toisille?

• Miten käyttää loppuelämä hyvin?

Tampereen Eteläinen seurakunta järjestää Hervannan kirkossa kristinuskon perusasioita käsittelevän Alfa-kurssin keskiviikkoisin 12.10. – 14.12.2022. Keskiviikkoilta alkaa ruokailulla klo 17:30, jatkuu luennolla ja pienryhmäkeskustelulla ja päättyy klo 20.

Alfa-kurssille pääsee mukaan kolmen ensimmäisen kerran aikana. Kurssi sopii kaikille kristinuskosta kiinnostuneille ja seurakuntaan tutustuville. Lastenhoito tarvittaessa. Kurssi on maksuton.

Ilmoittautuminen (nimi, puhelin, sähköposti, ruoka-allergiat) seurakuntasihteeri Anu Moisiolle (anu.moisio@evl.fi) tai paikan päällä. Lisätietoja antaa Alfa-pappi Soile Rantavuori-Kähärä, puh. 050 577 1551.

Tervetuloa!