Eteläisen seurakunnan uutisarkisto

22.8.2022 12.03

Elämän vuodenajat

Uuden pyhiinvaellusreitin julkaisu ja vaellus Viitastenperälle 17.9. klo 13-17.

PyhiinvaellusTampereen uusin pyhiinvaellusreitti julkaistaan mobiilisti sekä ohjatusti lauantaina 17.9. klo 13-17. Mobiiliversion löydät citynomadi.com sivulta hakusanalla pilgrim ja Elämän vuodenajat 16.9. jälkeen.
Ohjattu pyhiinvaellus lähteen ratikan päättäriltä Hervannan Makkarajärventieltä 17.9. klo 13 ja päättyy klo 17 Makkarajärven Metsäkirkolle klo 17. Reitti kulkee uudistetun virkistysreitin polkuja Viitastenperän laavulle ja takaisin.
Uuden pyhiinvaellusreitin teemana on elämän vuodenajat, Pyhiinvaellus kutsuu katselemaan sekä luonnon että oman elämän erilaisia vuodenaikoja: Millaista vuodenaikaa elät nyt? Ohjaajina ovat pastorit Soile Rantavuori-Kähärä ja Jussi Holopainen.
Mukaan omat retkieväät (myös vesipullo), sään mukainen varustus, istuinalusta ja riittävän lämmin vaatetus, sillä vaellamme verkkaisesti välillä pysähdellen. Mikäli ei ole metsäpalovaroitusta, Viitastenperällä on mahdollisuus keittää omatoimisesti nokipannukahvit tai paistaa makkaraa. Ei edellytä ilmoittautumista.
Ratikalla pääsee kätevästi Hervannan päätepysäkille, josta vaellus starttaa.
Tervetuloa aistimaan elämän vuodenaikoja ja Hervantajärven luontoympäristöä yhdessä ohjaajien ja muiden vaeltajien kanssa!