Eteläisen seurakunnan uutisarkisto

6.10.2022 16.45

Eteläiseen seurakuntaan haetaan kirkkoherraa

Tampereen Eteläinen seurakunta on yli 35 000 jäsenen voimakkaasti kasvava kaupunkiseurakunta Tampereen seurakuntayhtymässä. Uusimpina kaupunginosina kasvavat Vuores, Lintuhytti ja Makkarajärven alue.

Ihmisiä menossa Viinikan kirkon ovesta sisään. Etualalla iso kyltti, jossa lukee Viinikan iltasoitto.
Viinikan Iltasoitto kajahtaa Viinikan kirkontornista aina loppukesästä. Viinikan Iltasoitosta on muodostunut hiljalleen vuosittainen perinne. Kuva Hannu Jukola

Tampereen Eteläisen seurakunnan kirkkoherran virka on julistettu auki 5.10.2022. Hakuaika päättyy 4.11.2022 kello 15.

Virkaa aikaisemmin hoitanut kirkkoherra Jari Kuusi irtisanoutui virasta 1.8.2022. Virkaa on kesäkuusta asti hoitanut Messukylän johtava kappalainen Ari Rantavaara.

Monimuotoinen ja kasvava seurakunta

Eteläinen seurakunta on tyypillinen lähiöseurakunta, jossa yhteiskunnan rakennemuutos haastaa seurakuntaa uudistamaan toimintaansa.

Seurakunnan alueella asuu tuhansia opiskelijoita sekä eri kansallisuuksiin ja uskontokuntiin kuuluvia. Keskeisenä tavoitteena on, että jumalanpalvelus- ja seurakuntaelämä on merkityksellisessä vuorovaikutuksessa alueen asukkaiden kanssa.

Seurakunnan alueella sijaitsevat Hervannan, Härmälän ja Viinikan kirkot.

Tampereen hiippakunnan tuomiokapituli haastattelee virkaa hakeneet maanantaina 14.11.2022. Kirkkoherra valitaan välillisellä vaalilla, jonka toimittaa 20.11. valittava seurakuntaneuvosto.

Lisätiedot tehtävästä ja hakulomake:  KirkkoHR - Rekrytointi (evl.fi)