Eteläisen seurakunnan uutisarkisto

4.11.2022 15.05

Eteläisen seurakunnan kirkkoherraksi kolme hakijaa

Eteläisen seurakunnan kirkkoherranvirkaan tuli määräaikaan mennessä kolme hakemusta. Uuden kirkkoherran valitsee seurakuntavaaleissa 20.11.2022 valittava uusi seurakuntaneuvosto.

Viinikan kirkon keltainen korkea kellotapuli halkoo sinistä kesäistä taivasta.
Eteläisen seurakunnan kirkkoherran viran hakuaika päättyi tänään 4. marraskuuta kello 15.

Tehtävä tuli auki, kun virkaa aikaisemmin hoitanut kirkkoherra Jari Kuusi irtisanoutui virasta 1.8.2022. Virkaa on kesäkuusta asti hoitanut Messukylän johtava kappalainen Ari Rantavaara.

Tuomiokapituli tutkii hakijoiden kelpoisuuden sekä antaa kelpoisista hakijoista lausunnon istunnossaan 16.11.2022. Tämän jälkeen kirkkoherran välillisen vaalin toimittaminen siirtyy seurakunnan tehtäväksi. Vaalin toimittaa seurakuntavaaleissa 20.11.2022 valittava uusi seurakuntaneuvosto.

Määräaikaan mennessä virkaa haki kolme henkilöä. Viran hakijat ovat

• Kaija Karvala, Tampereen Eteläisen seurakunnan kappalainen
  • Jenny Kärki, Lappajärven seurakunnan vt. kirkkoherra
  • Ari Rantavaara, Tampereen Eteläisen seurakunnan vt. kirkkoherra
Valintaprosessin etenemisestä ja ehdokkaista kerrotaan Tampereen seurakuntien verkkosivuilla ja Silta-lehdessä.

Lisätietoja antaa:
vs. johtava kappalainen Päivi Repo, paivi.repo@evl.fi tai p. 050 3382022 ja seurakuntaneuvoston varapuheenjohtaja Ulla Louhivuori, ulla.louhivuori@gmail.com tai p. 040 7251056.