Eteläisen seurakunnan uutisarkisto

23.3.2023 19.27

Eteläisen seurakunnan kirkkoherran valinta siirtyy tuomiokapituliin

Tampereen Eteläisen seurakunnan kirkkoherran valinta siirtyy hiippakunnan tuomiokapituliin. Eteläisen seurakunnan seurakuntaneuvoston äänestyksessä torstaina 23.3. kahden ehdokkaan äänet menivät tasan 8–8.

Viinikan kirkon keltainen korkea kellotapuli halkoo sinistä kesäistä taivasta.
Viinikan kirkko on yksi Eteläisen seurakunnan kirkoista.
Ehdolla virkaan ovat Tampereen Eteläisen seurakunnan johtava kappalainen Kaija Karvala ja Tampereen Eteläisen seurakunnan vt. kirkkoherra Ari Rantavaara.

Tampereen hiippakunnan tuomiokapituli käsittelee Eteläisen seurakunnan kirkkoherran valintaa todennäköisesti kokouksessaan 12.4.

Eteläisen seurakunnan kirkkoherran tehtävä tuli auki, kun virkaa aiemmin hoitanut kirkkoherra Jari Kuusi irtisanoutui virasta 1.8.2022.

Eteläisellä seurakunnalla on lähes 36 000 jäsentä. Seurakunnan alueella sijaitsevat Hervannan, Härmälän ja Viinikan kirkot.

Kirkkoherraehdokkaat:

Kaija Karvala, kasvokuva.
Kaija Karvala.
Kaija Karvala, 49, on toiminut pastorin tehtävissä vuodesta 2001. Tampereen seurakunnissa hän on työskennellyt vuodesta 2006 lähtien. Tampereen Eteläisen seurakunnan kappalaisen virassa hän on ollut vuodesta 2014 alkaen. Hän on koulutukseltaan teologian maisteri.

Ari Rantavaara virallisessa henkilökuntakuvassa.
Ari Rantavaara.
Rovasti Ari Rantavaara, 61, on työskennellyt Tampereen seurakuntien palveluksessa vuodesta 1991 lähtien. Messukylän seurakunnan johtavana kappalaisena hän aloitti vuonna 2014. Tampereen Eteläisen seurakunnan kirkkoherran virkaa hän on hoitanut sijaisena ja virkaa tekevänä kirkkoherrana viime vuoden kesäkuusta lähtien. Rantavaaralla on ylempi korkeakoulututkinto Helsingin yliopiston teologisesta tiedekunnasta.