Eteläisen seurakunnan uutisarkisto

21.4.2021

Hallilassa ollaan syksyllä ihan pihalla, päiväkerhohaku 30.4. asti

Hallilassa aloittaa elokuussa uusi, kaksi kertaa viikossa ulkona kokoontuva päiväkerhoryhmä, jonka toiminta suunnitellaan kokonaisuudessa ulkona tapahtuvaksi.

Ryhmä on tarkoitettu 3–6-vuotiaille lapsille, ja kerholla on tukipiste Hallilassa. Ryhmässä toimiminen, leikki, luonto- ja ympäristökasvatus ovat luonteva osa jokaista kokoontumista.
Nainen metsässä, katsoo kameraan päin ja hymyilee.
Lastenohjaaja Arja Patana odottaa syksyn ulkokerhoa

Hallilan seurakuntakodista luovutaan tämän kevään jälkeen ja tämän myötä idea ulkona toteutettavasta päiväkerhosta syntyi. Lastenohjaaja Arja Patana kertoo, mitä odottaa eniten syksyn kerhoilusta?

– On innostavaa lähteä suunnittelemaan ja toteuttamaan jotain aivan uutta. Yhdessä lasten kanssa on mukavaa lähteä seikkailemaan ja etsimään uusia tapoja perinteisille kerhon elementeille.

Nainen metsässä. Pitää kädessään käpyä ja hymyilee kameralle.
Lastenohjaaja Minna Maunu uskoo ulkokerhon tuovan uudenlaisia oppimiskokemuksia lapsille.

Toinen kerhon lastenohjaaja Minna Maunu kertoo mahdollisista haasteista.

–Varmaankin Suomen vaihtelevat sääolosuhteet on yksi suurimmista haasteista, mutta sekin on vain varustekysymys. Toisaalta tällaiset sään vaihtelut tuovat tullessaan hienoja oppimiskokemuksia ja elämyksiä lapsille.

Haku syksyn päiväkerhoihin on käynnissä 30. huhtikuuta asti. Lisätietoa ja ilmoittautuminen.