Eteläisen seurakunnan uutisarkisto

27.7.2023 10.58

Härmälän kirkon jumalanpalvelukset siirtyvät seurakuntasaliin

Härmälän kirkossa on aloitettu sisäilmaremontti, jonka vuoksi kirkon jumalanpalvelukset on siirretty seurakuntasalin puolelle. Korjaustöiden on määrä valmistua marraskuun loppuun mennessä.

Härmälän kirkon salin katon tukikaaret ovat kulmikkaat, alttariveistos on upotettu tiiliseinään.
Härmälän kirkon kirkkosaliin pääsee jälleen korjaustöiden valmistuttua adventtina.

Korjaustöitä tehdään vain kirkkosalissa, joten seurakuntatalon puoli on edelleen käytössä. Kirkkosalin ja seurakuntasalin välissä on remontin aikana tilapäinen seinärakenne, joka estää rakennuspölyn kulkeutumisen seurakuntasalin puolelle.

Kirkossa ei remontin aikana järjestetä kirkollisia toimituksia, kuten kasteita tai hautajaisia. Toimituksia ohjataan loppukesän ja syksyn aikana muihin Eteläisen seurakunnan tiloihin.

Härmälän kirkon seurakuntasaliin kuljetaan korjaustöiden vuoksi Antinkadun puoleisesta ovesta tai terassilta. Reitillä on portaita, joten kulku seurakuntasaliin ei ole remontin aikana esteetön.

Härmälän kirkko on yksi Tampereen Eteläisen seurakunnan kolmesta kirkosta. Elma ja Erik Lindroosin suunnittelema rakennus valmistui vuonna 1949 pappila- ja seurakuntataloksi, kirkkosali rakennettiin vuonna 1972.