Eteläisen seurakunnan uutisarkisto

3.6.2021 14.31

Ilmaiset kesäkerhot alakoululaisille alkavat

Tampereen seurakuntien koululaisten kesäkerhot tarjoavat alakoululaisille mukavaa tekemistä, kavereiden seuraa ja turvallisen aikuisen läsnäoloa ensimmäisten lomaviikkojen ajaksi kesäkuussa. Linnainmaalla ja Lielahdessa kesäkerhot on suunnattu kaikenikäisille, ja koululaiset voivat tulla niihin ilman vanhempia.

Kaksi lasta istuu pöydän ääressä ja maalaa ruskeita saviruukkuja keskittyneen näköisinä.
Lielahden leiripäivässä kesällä 2020 pääsi myös askartelemaan. Kuva: Juha-Pekka Aaltonen

Kesäkerhot Epilässä ja Hervannassa

Mainio mahdollisuus viettää kesäkuun arkipäiviä turvallisessa ympäristössä ja iloisessa seurassa!

• Kerhot ovat maksuttomia.
  • Kerhoihin ovat tervetulleita erityisesti 1.–4. luokkalaiset.
  • Kesäkerhot kokoontuvat arkipäivisin kello 10–14.
  • Ensimmäinen kerhokerta on maanantaina 7.6. ja viimeinen torstaina 24.6.

Ohjelmassa on joka päivä hauskaa puuhaa, omien eväiden syömistä, yhteisiä pelejä ja leikkejä sekä sisällä että ulkona, askartelua, kerhohartauksia ja varmasti kivoja kerhokavereita.

Ilmoittautuminen puhelimitse 1.6. alkaen, arkisin klo 12–16

• Hervannan kirkko, Lindforsinkatu 7, p. 040 804 8297
  • Epilän seurakuntatalo, Suurmäenkatu 5, p. 050 599 7046

Koko kylän leiripäivät Lielahdessa

Lielahden kirkko, Ollinojankatu 2

• Kaikenikäisille
  • Toiminnallinen päiväleiri arkisin 7.–18. kesäkuuta kello 10–14 Lielahden kirkolla.
  • Leiri on maksuton, eikä siihen ole ennakkoilmoittautumista.
  • Päivittäin tarjotaan lämmin ateria, josta vapaaehtoinen maksu.

Leirillä teemallista ohjelmaa kaikenikäisille. Toteuttajina seurakunnan työntekijät sekä leirin osallistujat.
Sopii mainiosti pienten lasten perheille  ja kouluikäisille ilman vanhempiakin.

Tiedustelut varhaiskasvatuksen ohjaaja Kirsti Marttala, 040 804 8541, kirsti.marttala@evl.fi

Linnainmaan kesä

• Linnainmaan seurakuntakeskus, Korpikodinkatu
  • toimintaa arkisin 7.–24. kesäkuuta kello 9-14.

• Päivien aikana on oman lukujärjestyksen mukaan erilaista toimintaa esim. muskaria, tuolijumpppaa, askartelua, kahvittelua.
Hävikkiruokailuja pyritään järjestämään mahdollisimman monena päivänä.

Lisätietoja Leena Katriina Leppänen p. 0400 913 217 leena.k.leppanen@evl.fi