Eteläisen seurakunnan uutisarkisto

12.3.2024 9.13

Kehtolaulujen yhteislauluilta ”Äiti lasta tuudittaa”

Viinikan kirkossa su 17.3.2024 klo 16.

”Äiti lasta tuudittaa, lasta tuntureiden. Päivä taakse kaikkoaa jylhäin tähtivöiden…” Marianpäivä assosioituu vahvasti äitiyteen ja rakkaan lapsen hoivaamiseen. Musiikissa tämä on ollut esillä jo vuosisatoja. Lauluja ja erityyppisiä sävellyksiä on sävelletty kautta aikojen, jotka käsittelevät päivän teemaa.

Marianpäivänä Viinikan kirkossa on tarjolla houkutteleva musiikillinen kattaus kehtolauluihin ja itse Marianpäivään liittyen: Eteläisen seurakunnan kanttorit Stiina Leinonen ja Martti Syrjäniemi laulavat Marianpäivän teemaan liittyviä sävellyksiä tunnettujen säveltäjien tuotannosta. Tilaisuudessa lauletaan yhteislauluina kaikille rakkaita kehtolauluja, kuten Brahmsin ja Lapinäidin kehtolaulut.

Tule ystäviesi kanssa nauttimaan illan kattauksesta. Lapset ovat myös tervetulleita, niin isot, kuin pienetkin aivan kehdosta saakka. Jätä kiire taaksesi ja nautitaan yhdessä musiikin voimin! Halutessasi voit ottaa mukaasi oman rakkaan tyynyn ja villasukat!

Vapaa pääsy – sydämellisesti tervetuloa!