Eteläisen seurakunnan uutisarkisto

29.9.2022 11.01

Kohtuullisuutta! – Uskonnot kestävää tulevaisuutta rakentamassa rauhankävelyllä Tampereen Hervannassa.

Tervetuloa uskontojen rauhankävelylle Tampereen Hervantaan YK:n päivänä ma 24.10.2022 klo 18.30 - 19.45. Vuosittaisesta kävelystä on tullut jo perinne, ja tänä vuonna kävellään samaan aikaan Helsingissä, Turussa, Oulussa, Tampereella ja Jyväskylässä.

Uskontojen yhteinen rauhankävely on merkki ystävyydestä ja halusta edistää rauhaa Suomessa ja maailmassa sekä merkki siitä, että erilaiset uskonnolliset yhteisöt voivat elää sovinnossa rinnakkain ja luoda turvallisuutta yhteiskuntaamme. Tänä vuonna kävelyn teemana on kestävän tulevaisuuden rakentaminen siten, että uskonnot vaalivat kohtuullisuutta suhteessa ympäristöömme ja lähimmäisiimme.

Teema liittyy YK:n tavoiteohjelmaan Agenda 2030, joka pyrkii saavuttamaan YK:n kestävän tulevaisuuden tavoitteet. Sen pyrkimyksenä on poistaa äärimmäinen köyhyys maailmasta ja turvata hyvinvointi ympäristölle kestävällä tavalla. Vaalimalla kohtuullisuutta edistämme rauhan säilymistä.

Tapaamme klo 18.30 Parkanonkatu 29 edustan kääntöpaikalla, jossa kuullaan lyhyesti eri uskontojen edustajien ajatuksia kohtuullisuudesta.

Kävelemme Opiskelijankatua ja Insinöörinkatua Ahvenisjärven rannan kautta Hervannan kirkon sisäpihalle, jossa kuullaan puheenvuoroja uskontojen roolista kestävän tulevaisuuden rakentamisessa.

Kuljemme yhtenä joukkona Rauhankävely-banderollin perässä Led-valoja kantaen. Pyydämme ottamaan mukaan omia led-kynttilöitä/valaisimia. Ei oikeita kynttilöitä paloturvallisuuden vuoksi.

Kaikki uskontojen ja katsomusten edustajat sekä uskonnottomat ovat lämpimästi tervetulleita mukaan!

Järjestäjänä uskontojen yhteistyöjärjestö USKOT-foorumi yhdessä Tampereen ev. lut. seurakuntayhtymän, Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon ja Tampereen Pyhän Ristin seurakunnan kanssa. Kävely on osa Vastuuviikon ohjelmaa.

Lisätietoja:

Antti Vanhala, Tampereen ev. lut. seurakuntayhtymä, 050 366 1677