Eteläisen seurakunnan uutisarkisto

18.2.2022 15.24

Kokoontumisrajoitus poistui, seurakuntien toiminta avautuu terveysturvallisesti

Länsi- ja Sisä-Suomen aluehallintoviraston asettama kokoontumisrajoitus on päättynyt. Päättymisen myötä seurakuntien toiminta alkaa palautua kohti normaalia.

Viinikan kirkko talvella.
Viinikan kirkko. Kuva: Laura Vanzo/ Visit Tampere

Tilojen terveysturvallista käyttöä koskeva rajoitus jatkuu aluehallintoviraston päätöksellä 28. helmikuuta asti.

Terveysturvallisuuden varmistamiseksi seurakunnat järjestävät toimintansa niin, että lähikontakteista johtuvat tartuntariskit voidaan minimoida. Riittävän väljyyden takaamiseksi osa kirkkosalien ja seurakuntatilojen penkkiriveistä pysyy suljettuna, vaikka osallistujamäärärajoitus poistuikin.

Toimintaan osallistuvilta toivotaan maskien käyttöä sekä käsihygieniasta huolehtimista.

Ajankohtaista tietoa seurakuntien tapahtumista ja toiminnasta löydät tapahtumakalenterista.