Eteläisen seurakunnan uutisarkisto

15.3.2021 18.01

Leirikesän haku on alkanut

Haku Leirikesän leireille, retkipäiviin ja kesäkerhoihin on alkanut ja jatkuu 31. maaliskuuta asti.

Lapset näyttävät käsimerkkejä Leirikesän teltassa.
Kuva: Juha-Pekka Aaltonen

Haku tapahtuu sähköisellä lomakkeella.

Tänä vuonna leirikesässä uutta ovat 7–12-vuotiaille suunnatut yhden päivän retket ja pienille koululaisille suunnatut koululaisten kesäkerhot.

Retkipäivät ovat yhden päivän mittaisia hauskoja reissuja leirikeskuksen tiluksille. Päivän aikana lomavarpaita pääsee juoksuttamaan heinikossa ja viilentämään järvessä.

Koululaisten kesäkerhot tarjoavat mukavaa tekemistä, kavereiden seuraa ja turvallisen aikuisen läsnäoloa ensimmäisten lomaviikkojen ajaksi. Ensisijalla kerhoihin ovat 1.–2.-luokkalaiset ja koulunsa syksyllä aloittavat. Kesäkerhossa lapset ulkoilevat, leikkivät, pelaavat ja askartelevat. Kerholaiset pääsevät myös retkeilemään. Ilmoittautua voi koko kerhoajaksi tai viikoiksi kerrallaan.

Päiväretkellä ja kesäkerhossa lapselle tarjotaan lämmin lounas ja välipala.

Lapset askartelevat pöydän ääressä.
Kuva: Juha-Pekka Aaltonen

Poikkeusoloista johtuvista muutoksista Leirikesään saa ajankohtaista, päivittyvää tietoa Leirikesän verkkosivuilta.

– Seuraamme tarkasti valtakunnallisia ja paikallisia kokoontumisrajoituksia ja toimintaohjeita koronavirusepidemiaan liittyen ja otamme ne huomioon toiminnan järjestämisessä, kertoo varhaiskasvatuksen asiantuntija Päivi Aumala.

Tieto leireille pääsystä ilmoitetaan viikolla 17, viimeistään 28. huhtikuuta. Sen jälkeen vapaita paikkoja voi tiedustella kasvatuksen toimistosta p. 03 219 0257 (toimisto palvelee puhelimitse ma, ti ja to klo 9.30–11.30 ja 12.30–15, sähköpostitse joka arkipäivä).

www.tampereenseurakunnat.fi/leirikesa