Eteläisen seurakunnan uutisarkisto

27.8.2022 14.17

Maisemissa - taidenäyttely

Härmälän kirkolla avautuu Inka Hannulan taidenäyttely su 4.9.2022. Näyttelyä pääsee katsomaan kirkon ollessa avoinna.

Inka Hannula (s. 1981) on maalauksen ja monitaiteellisten projektien parissa työskentelevä kuvataiteilija, joka asuu ja työskentelee Tampereella. Tällä hetkellä häntä inspiroi eniten metsät, järvet ja tunturit, slaavilaiset kansansadut, japanilaiset animaatiot  ja irlantilainen tanssi.

“Maalaan intuitiivisesti, en suunnittele teoksia etukäteen. Maalauksiini ilmestyy usein erilaisia otuksia hengailemassa omissa tiloissaan. Usein katsojat tunnistavat hahmoissani tuttuja henkilöitä tai elämäntilanteita. Maalausteni puoliabstrakteissa tiloissa ja maisemissa kaikki on mahdollista; tilanne voi olla yhtä aikaa surrealistinen, abstrakti, naivistinen tai absurdi, mutta kuitenkin ja ehkä myös siksi, jollain tavalla hyvinkin tuttu.”