Eteläisen seurakunnan uutisarkisto

14.2.2023 8.18

Raamattuopetuksia Hervannassa

Hervannan kirkossa järjestetään helmi-huhtikuussa kuusi ”Kysymyksiä uskosta ja elämästä” luentosarjan opetus- ja keskustelutilaisuutta. Ne alkavat keskiviikkona 15.2. klo 18 rovasti Pekka Luukkalan opetuksella aiheesta ”Risti Vanhassa testamentissa” ja jatkuvat keskiviikkoisin klo 18 kahden viikon välein. Keskiviikkona 1.3. pastori, kirjailija Martti Ahvenainen opettaa eksytyksestä seurakunnassa ja 15.3. raamatunopettaja Esko Pusan aiheena on miten käyttäisin loppuelämäni hyvin. Pappi, kirjailija Erkki Jokinen käsittelee kristityn vastuuta luomakunnasta 29.3. otsikolla ”Viljelemään ja varjelemaan”.

Huhtikuussa teemana on Pyhä Henki. Kehittämisjohtaja Risto Rautkoski vastaa 12.4. kysymykseen mistä tiedän onko minussa Pyhä Henki. Kevään luentosarja päättyy keskiviikkona 26.4. paneelikeskusteluun aiheesta mitä virkaa on Pyhällä Hengellä, josta keskustelevat Riitta Paajanen, Jukka Hammarén, Kari Kuusisto ja Teija Lätti. Tilaisuudet videoidaan Tampereen Eteläisen seurakunnan (tai Hervannan kirkon) YouTube-kanavan LIVE-valikkoon.

Lisäksi sunnuntaisin klo 9:30 on Hervannan kirkon kulmahuoneessa lähetys- ja raamattuluentoja, joihin voi osallistua myös etäyhteydellä. Näiden luentojen aiheet, puhujat ja etäyhteysohje löytyvät Eteläisen seurakunnan netistä, Toimintaa – Raamattu ja rukoustyö valikosta. Tästä valikosta ja sen alavalikoista löytyy tietoa myös seurakunnan muista raamattuopetuksista ja piireistä.

Olet lämpimästi tervetullut näihin tilaisuuksiin!