Eteläisen seurakunnan uutisarkisto

26.10.2022

Seurakuntavaalit ovat myös Lasten vaalit

Tänä vuonna Tampereella järjestetään seurakuntavaalien yhteydessä myös Lasten vaalit. Lapset pääsevät äänestämään siitä, millainen tapahtuma ystävänpäivänä 14. helmikuuta 2023 Kalevan kirkossa järjestetään.

Vaihtoehtoina ovat teatteriesitys, lasten konsertti tai sirkusesitys.
Lapsi hymyilee kameralle, pitää kädessään lasten äänestyslippua.
Inari Katajisto tutustui Lasten vaaleissa äänestämiseen seurakuntien talon päiväkerhossa.
Äänestyspaikalla on lapsille oma, värikkäin kuvin somistettu äänestyskoppi. Lapsi saa kuvallisen äänestyslipun sekä leimasimen. Lapsi leimaa äänestyslippuun sen tapahtuman, jota äänestää, ja laittaa äänestyslipukkeen Lasten vaalien uurnaan.

Lapset voivat äänestää Lasten vaaleissa seuraavissa paikoissa:

• Hervannan kirkko, keskiviikkona 9.11. klo 11–19
  • Lielahtikeskus torstaina 10.11. klo 10–16 Tenavatorstain yhteydessä (Tenavatila 1 krs)
  • Ratinan kauppakeskus, perjantaina 11.11. klo 13–18
  • Turtolan Citymarket lauantaina 12.11. klo 11−14
Vaalitulokset julkistetaan Tampereen seurakuntien verkkosivuilla, sosiaalisen median kanavilla sekä joulukuun Silta-lehdessä.