Eteläisen seurakunnan uutisarkisto

4.1.2024 18.32

Seurakuntien kesätyöhaku alkaa 15.1.

Tampereen seurakuntien kesätyöhaku alkaa 15. tammikuuta. Kesätyöpaikkoja on tarjolla noin 180, joista noin 20 on 14–17-vuotialle tarkoitettuja kahden viikon mittaisia kesätyöjaksoja. Suurin osa seurakuntien tarjoamista kesätöistä on puisto- ja hautausmaatöitä.

Finlaysonin kirkko kesäisessä auringonpaisteessa edestäpäin kuvattuna. Kuvassa myös Näsinneula ja etualalla puun oksa.
Kuva: Laura Vanzo/ Visit Tampere

Seurakunnat tarvitsevat kesäksi muun muassa asiointi- ja ulkoiluapua ikäihmisille Mummon Kammarin palvelukseen, soittajia ja soittotaitoisia oppaita Finlaysonin kirkkoon, kielitaitoisia opas-vahtimestari-siivoojia kirkkoihin sekä kokkeja, siivoajia ja kesätalkkareita leirikeskuksiin.

Kesätyöpaikkojen tarkat kuvaukset ja palkkatiedot julkaistaan seurakuntien Kesätyö-sivuilla. Linkit sähköisiin hakulomakkeisiin julkaistaan hakuajan alettua.

Hakuaika päättyy 11. helmikuuta.

Kesätyöjaksoja nuorille

Tampereen seurakuntien tarjoamat kesätyöjaksot 14–17-vuotialle ovat kahden viikon (10 työpäivän) mittaisia jaksoja, jonka aikana nuori voi saada ensikokemuksensa työelämästä ja työn hakemisesta. Työpäivät ovat 6 tunnin mittaisia ja ne tehdään yhdessä vastuutyötekijän kanssa. Kahden viikon jaksosta maksetaan 450 euron korvaus.

Nuorten kesätyöjaksoilla töihin kuuluu muun muassa kerhotoiminnan ja seikkailupäivien ohjaamista, toimintaa lasten, perheiden ja seniorien kanssa Messukylän alueella sekä puistotöitä Vatialan, Messukylän, Kalevankankaan ja Lamminpään hautausmailla.