Eteläisen seurakunnan uutisarkisto

5.1.2022 14.34

Seurakuntien toiminnassa rajoituksia tammikuun loppuun

Pirkanmaan koronatilanteen vuoksi Tampereen seurakuntien toiminnan rajoituksia jatketaan tammikuun loppuun saakka. Kuitenkin esimerkiksi osa lasten ja nuorten toiminnasta jatkuu.

Mummon Kammarin kohtaamispaikan ryhmätoiminta on tauolla tammikuun loppuun asti. (Kuva: Tampereen seurakunnat)
Jumalanpalveluksissa ja kirkollisissa toimituksissa osallistujien määrää rajoitetaan tilan koon mukaan. Jumalanpalvelukset ja toimitukset järjestetään niin, että käytettävään tilaan voidaan ottaa vain yksi viidesosa tilan enimmäiskapasiteetista.

Seurakuntien tiloissa toimitusten yhteydessä pidettävät kahvitukset ovat yksityistilaisuuksia, mutta niissäkin suositellaan rajoittamaan osallistujien määrää yhteen viidesosaan tilan kapasiteetista. Tilaisuuksissa suositellaan istuttavan perhekunnittain.

Osa lasten toiminnasta mahdollista

Lasten ja nuorten toiminta voi toimia normaalisti, mutta turva- ja hygieniavaatimukset tulee huomioida.

Nuorten illat ja kahvilat voidaan toteuttaa tilarajoituksin ja  terveysturvallisesti, kuitenkin ilman tarjoiluja.

Sen sijaan lasten ja nuorten kuorotoimintaa ei järjestetä tammikuussa.

Myöskin lasten ja aikuisten yhteiset avoimet kokoontumiset ovat tauolla. Tammikuussa ei järjestetä avoimia päiväkerhoja, kohtaamispaikkoja eikä Jumalan kämmenellä -iltoja.

Myös leiritoiminta ja rippikoulujen tapaamiset ovat tauolla tammikuun ajan. Nettitapaamisia voidaan kuitenkin järjestää.

Diakoniset pienryhmät voidaan järjestää

Seurakuntien aikuisten toiminta, kerhot ja piirit, ovat tauolla tammikuun loppuun saakka. Myöskään yhteisöruokailuja ei järjestetä, mutta ruoka-annoksia jaetaan ulkona mukaan otettaviksi.

Mummon Kammarin kohtaamispaikan ryhmätoimintaa ei järjestetä tammikuun aikana. Kohtaamispaikka avautuu koronatilanteen salliessa helmikuun alussa.

Sielunhoidolliset ja diakoniset pienryhmäkokoontumiset kuten sururyhmät ja AA-ryhmät voidaan kuitenkin järjestää myös tammikuun aikana.

Päivitetty 7.1.2022 klo 12.00:
Myöskin lasten ja aikuisten yhteiset avoimet kokoontumiset on tauolla. Tammikuussa ei järjestetä avoimia päiväkerhoja, kohtaamispaikkoja eikä Jumalan kämmenellä -iltoja.

Päivitetty 10.1.2022 klo 12.00
Jumalanpalvelusten ja kirkollisten toimitusten tilarajoituksia on tiukennettu 8.1.2022 lähtien. Sisätiloissa toteutettaviin jumalanpalveluksiin ja kirkollisiin toimituksiin voidaan ottaa enintään yksi viidesosa enimmäisosallistujamäärästä.