Eteläisen seurakunnan uutisarkisto

15.3.2022

Syksyn päiväkerhohaku käynnistyi

Tampereen ev.lut. seurakuntien varhaiskasvatuksen päiväkerhoihin haku käynnistyi 14. maaliskuuta ja se kestää pääsiäiseen, 18. huhtikuuta asti.

Kolme lasta katsoo aikuisen kertomusta. Lattialla kerrontanukkeja ja taustalla alttari.
Päiväkerhossa touhutaan paljon. Leikin lisäksi mm. hiljennytään ja ihmetellään. Kuva: Tuula Vartiainen

Haku päiväkerhoon tapahtuu sähköisesti.

Päiväkerhoon voi hakea paikkaa 2–6-vuotiaalle lapselle. Kerhot kokoontuvat arkisin 2–3 kertaa viikossa, aina 2–3 tuntia kerrallaan. Toiminnan aikataulu myötäilee koululaisten loma-aikoja.

Päiväkerhotoimintaa järjestetään useassa paikassa ympäri Tamperetta. Seurakunnan jäsenille kerho on ilmainen. Toiminta on pedagogisesti suunniteltu ja lastenohjaajilla on lapsi- ja perhetyön perustutkinto.

Lasten jalkoja laululeikin lumoissa.
Päiväkerhossa leikki on keskiössä. Kuva: Tuula Vartiainen

Päiväkerhossa:
  • Leikitään paljon ja sieltä saa kivoja kavereita.
  • Hiljennytään ja ihmetellään.
  • Taiteillaan ja askarrellaan.
  • Luetaan satuja ja syödään eväitä.
Lisätietoa päiväkerhosta.