Eteläisen seurakunnan uutisarkisto

14.6.2021 11.39

Viinikan iltasoitto 2021

Viinikan Iltasoitto järjestetään 2.8. - 8.8.2021. Tänä vuonna vietetään tapahtuman viidettä juhlavuotta. Trumpetisti soittaa kirkon tornista tutun virren "Jumala ompi linnamme" klo 20 kahteen eri ilmansuuntaan viikon jokaisena iltana. Iltasoiton jälkeen Viinikan kirkossa on lyhyt hartaus, joka päättyy yhteiseen iltavirteen.

Viinikan Iltasoitto on saavuttanut hiljalleen suuren suosion. Siitä on muodostunut vuosittainen perinne, joka antaa musiikillisen leiman kauniin Viinikan kirkkopuiston ympäristöön ja loppukesän kauniille illoille. Soiton kuulee parhaiten kirkon etupihalta, jalkakäytävän tuntumasta, mutta trumpetin ääni kuuluu toki koko Viinikan puistokaupunginosaan ja tyynenä kesäiltana hyvinkin kauas, jopa kilometrien päähän.

Viinikan Iltasoitossa on viikon aikana soittamassa kolme trumpetistia: Lotte Nyberg, Eero Ruhanen ja Frans Kujanpää.

Tapahtuman vetäjänä toimii Eteläisen seurakunnan johtava kanttori Martti Syrjäniemi.