Eteläisen seurakunnan uutisarkisto

19.9.2023 10.19

Vuoden 2024 rippikoulujen ilmoittautuminen alkaa 20.9.

Maailma muuttuu ja myrskyää, mutta ripari pysyy, kestää ja kuuntelee.

Leirikeskuksen nurmella nuoret rippikoululaiset istuvat tiiviissä ryhmässä ja nauravat yhdessä.

Rippikoulujen suosio on pysynyt korkeana. viime vuonna tamperelaisista nuorista 68 prosenttia kävi rippikoulun ja osallistui konfirmaatioon. Tuore rippikouluesite saapui postitse viime viikolla 1450 tamperelaiseen kotiin.

Nuorten antama palaute ripikouluista on ollut erittäin hyvää. Vuosittain toteutettavan itsearviointikyselyn perusteella väite ”Minun oli turvallista olla rippikoulussa” arvioitiin vuonna 2022 jälleen erittäin paikkansa pitäväksi.

Ilmoittautuminen vuoden 2024 rippikouluihin alkaa keskiviikkona 20.syyskuuta kello 12 ja jatkuu 4. lokakuuta asti.

Rippikouluun ilmoittaudutaan sähköisellä lomakkeella Tampereen rippikoulujen verkkosivuilla. Sivulta löytyy myös yksityiskohtaiset kuvaukset rippikoulujen sisällöstä ja ohjelmasta.

Tämän vuoden rippikoulu-uutuus on Harjun seurakunnan järjestämä Luontoripari. Perinteisten rippikoulujen lisäksi tarjolla on myös erikoisrippikoulujen klassikoita kuten musiikkiripari, lasketteluripari ja urheilupainotteinen sporttiripari. Myös ulkomaan rippikouluja järjestetään.

Nuori voi ilmoittautua minkä tahansa ev.lut. seurakunnan rippikouluun. Ilmoittautumisen yhteydessä valitaan vähintään viisi rippikouluvaihtoehtoa. Samalla voi käyttää kaverikoodin, jonka avulla voi varmistaa, että pääsee kaverin kanssa samaan ryhmään.

Tieto, mihin ryhmään hakija on päässyt, ilmoitetaan sähköpostitse 24. marraskuuta. Nuoren ensisijainen rippikoulutoive yritetään aina toteuttaa. Joihinkin erikoisrippikouluihin voi tulla enemmän ilmoittautumisia kuin on paikkoja. Näissä tapauksissa paikat arvotaan, ilmoittautumisjärjestyksellä ei ole väliä.

Jälki-ilmoittautuminen vapaiksi jääneille paikoille avautuu 24.11.2023.