Pyhiinvaellusreitit Eteläisen seurakunnan alueella

12.3.2024 10.59

Umpikuja ja uusi näkökulma

Pyhiinvaellus Viinikan kirkolta Ahlmanille. Vaellus saattelee sinua "valottumaan" siitä yhteiskunnallisesta todellisuudesta, joka reitin ympäristöstä avautuu. Reitin pituus on kolme kilometriä ja reitin varrella on 11 pysähdystä.

Voit tukia pyhiinvaelluksen teemaa niin oman elämän kokemuksena kuin yhteiskunnallisena ilmiönä.

Umpikujalta tuntuva elämäntilanne voi avautua jossain vaiheessa uudeksi näkökulmaksi ja suhteessa olemisen tavaksi, ehkä arvojen kirkastumiseksi.

Itsestään selvät olettamukset työstä ja sen pysyvyydestä, kuluttamisen ihanuudesta tai ekosysteemin tilasta horjuvat, kun työ katoaa muualle, kuluttaminen jättää tyhjyyden kokemuksen tai ilmastonmuutos tuottaa kuivuutta toisaalla ja lisääntynyttä maahanmuuttoa toisaalla.

Vaeltakaa hiljaisuudessa aina Ahlmanille asti, jolloin voitte perillä jakaa oivalluksianne joko taukokatoksessa omin eväin tai Tilapuodin terassilla ja kahvilassa.

Kokeile pyhiinvaellusta

Vaeltamaan pääset omatoimisesti lataamalla älypuhelimeen ilmaisen Nomadi-sovelluksen osoitteesta http://app.citynomadi.com.

Hae sen jälkeen reitti hakusanalla pilgrim pilgrim.citynomadi.com.

Kun lataat reitin kännykkäsi muistiin i-nappulasta, pääset vaeltamaan off line -tilassa.

Tampereen siluetissa on tunnettuja rakennuksia, kuten Näsinneula.