Harjun seurakunnan uutisarkisto

11.3.2021 14.22

Haku syksyn päiväkerhoihin alkaa 15.3.

Haku seurakuntien syksyn 2021 päiväkerhoihin on alkanut 15.3. ja jatkuu 30.4. asti.

päiväkerho-tahmela-03_2017
Päiväkerhossa lapsi osallistuu monipuoliseen toimintaan leikkien, liikkuen, laulaen ja ihmetellen. Kuva: Hannu Jukola

Päiväkerhossa lapsesi osallistuu monipuoliseen toimintaan. Päiväkerhossa on:

• Toimintaa: lapsi leikkii, laulaa, leikkii ja askartelee.
  • Eväiden syöntiä: eväät ovat tärkeä osa kerhoa.
  • Ystävyyttä: lapsi saa uusia kavereita ja oppii toimimaan muiden kanssa.
  • Hiljaisuutta: lapsi tutustuu kirkkovuoden juhliin ja Raamatun kertomuksiin.

Haku päiväkerhoon tapahtuu sähköisesti ja hakulomakkeet ilmestyvät päiväkerhojen verkkosivuille 15.3. Tiedon kerhopaikasta saa toukokuun loppuun mennessä.

Päiväkerho on tarkoitettu 2–6 vuotiaille lapsille. Kerholaiset kokoontuvat arkisin 1–3 kertaa viikossa 2–3 tunniksi ja toiminta noudattaa koulujen loma-aikoja. Päiväkerhotoiminta on pedagogisesti suunniteltu ja lastenohjaajilla on lapsi- ja perhetyön perustutkinto.

Päiväkerhossa noudatetaan viranomaisten antamia ohjeita koronaviruksen leviämisen estämiseksi. Ohjeistus saattaa aiheuttaa muutoksia syksyn toimintaan. Ajantasaista tietoa ohjeistuksesta löydät täältä.