Harjun seurakunnan uutisarkisto

19.9.2022 16.13

Seurakuntavaalien ehdokaslistat on julkistettu

Seurakuntavaaleissa valitaan Tampereella uudet päättäjät yhteiseen kirkkovaltuustoon ja neljään seurakuntaneuvostoon nelivuotiskaudelle 2023–2026. Seurakuntavaalien ehdokasasettelu päättyi torstaina 15. syyskuuta.

Mies kuvaamassa kameralla henkilöä, joka istuu valkokankaan edessä ja pitää kyltiä kädessään.
Seurakuntavaalien ehdokkaiden vaalikuvaukset Seurakuntien talossa. Kuva Jussi Laitinen
Tampereella seurakuntavaaleissa  valitaan 113 päättäjää, 16 jokaiseen seurakuntaneuvostoon ja 49 yhteiseen kirkkovaltuustoon. Molemmissa vaaleissa on omat ehdokaslistansa, ja useat ehdokkaat ovat ehdolla sekä oman seurakunnan seurakuntaneuvostoon että yhteiseen kirkkovaltuustoon.

Kaikkien kirkko, Kirkkodemarit ja sitoutumattomat, Kokoomus ja sitoutumattomat ja Yhdistynyt seurakuntaväki ovat asettaneet ehdokkaita Harjun seurakunnassa.
  •      Kaikkien kirkko, neuvosto  7
  •     Kaikkien kirkko, valtuusto  7
  •     Tampereen Kirkkodemarit, neuvosto  5
  •     Tampereen Kirkkodemarit, valtuusto  5
  •     Kokoomuksen ja sitoutumattomien, neuvosto  9
  •     Kokoomuksen ja sitoutumattomien, valtuusto  10
  •     Yhdistynyt seurakuntaväki, neuvosto  9
  •     Yhdistynyt seurakuntaväki, valtuusto  9
Harjun seurakunan alustavat ehdokaslistat nimitietoineen  löydät täältä ja kaikkien seurakuntien ehdokkaat  on kerätty Seurakuntavaalit Tampereella -sivustolle

Seurakuntavaalien vaalikone aukeaa 10. lokakuuta

Seurakuntalaiset pääsevät pohtimaan omia ehdokasvalintojaan, kun seurakuntavaalien vaalikone aukeaa 10. lokakuuta.

Seurakuntavaalien vaalipäivä on sunnuntai 20.11., ja ennakkoäänestys on 8.-12. marraskuuta. Äänioikeutettuja vaaleissa ovat kaikki 16 vuotta täyttäneet kirkon jäsenet.

Vaalilautakunta hyväksyy lopullisesti ehdokaslistat lokakuun alussa, siihen asti ehdokastiedot ovat vahvistamattomia. Valitsijayhdistysten ja ehdokkaiden numerot ja virallinen järjestys selviävät 3.10.